پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی خبرداد
۱۴۰۳-۰۵-۲۵

 برداشت بیش از ۳۰۰ تن زیره سبز از مزارع شرکت کشاورزی رضوی

 مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به کشت ۵۶۰ هکتار زیره در سال جاری گفت: با تدابیر اتخاذ شده و رعایت نکات زراعی کشت زیره، امسال بیش از ۳۰۰ تن زیره سبز از این اراضی برداشت شده است.

 مهندس محمدباقر قناد طوسی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با هدف افزایش شاخص اقتصادی آب (درآمد به‌ازای حجم آب مصرفی) و با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت در سال زراعی جاری، اراضی اختصاص‌یافته به کشت زیره سبز در کشت و صنعت‌های مزرعه نمونه، تربت‌حیدریه و اسفراین بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به تنش‌های فراوان محیطی در سال جاری افزود: درایت همکاران پر تلاش ما در شرکت کشاورزی رضوی و توجه ویژه به تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها، باعث شد علاوه بر برداشت محصول مرغوب، میزان عملکرد در واحد سطح نیز افزایش‌یافته و عملکرد بهتری نسبت به کشاورزان منطقه، داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی ادامه داد: به‌منظور کنترل بیماری‌ها و بالابردن راندمان آبیاری، با ایجاد تغییراتی در روش آبیاری، از پهپاد برای عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی جهت تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها استفاده شد.
 وی با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در این شرکت گفت: در این راستا محصولاتی از قبیل زیره سبز، زعفران، بالنگو، زیره سیاه، آنغوزه و گل محمدی، کشت شده است.
مهندس قناد طوسی تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی نسبت به کشت‌های دیگر، دارای مزیت‌هایی همچون کاهش مصرف آب، افزایش شاخص اقتصادی آب، و ورود به زنجیره ارزش و درآمد پایدار است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی