پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با مشارکت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی؛
۱۴۰۳-۰۵-۲۵

نمایش‌های «خورشید کاروان» و «سوگ‌خوانی اسطرلاب» در مشهد روی صحنه رفت

دو نمایش آیینی «خورشید کاروان» و «سوگ‌خوانی اسطرلاب» با مشارکت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد، به روی صحنه رفت. 

به گزارش آستان نیوز، این مؤسسه در ادامه فعالیت‌های خود در حوزه نمایش و همکاری با گروه‌های هنری، به مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، در تأمین هزینه‌های اجرای این دو نمایش به‌صورت رایگان، در مردادماه 1403 در مشهدمقدس، همکاری کرد. 
نمایش آیینی خورشید کاروان، با محوریت داستان ورود کاروان اسرای کربلا به عبادتگاه راهب نصرانی، در بیستمین سال، از 16 مردادماه 1403، به مدت 14 روز، از ساعت 19:30، در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد، در حال اجراست و اهل هنر و معرفت می‌توانند تا 30 مردادماه به‌صورت رایگان، به دیدن این نمایش بنشینند. 
مهدی متوسلی و اصغر لشکری به ترتیب نویسندگی و کارگردانی این نمایش را برعهده دارند و خسرو نایبی فرد نیز به‌عنوان طراح حرکات در اجرای آن، همکاری دارد.  
نمایش اسطرلاب نیز به شیوه خوانشگری و با موضوع روایت زندگی و حرکت امام حسین (ع) از مکه به سمت کربلا، توسط گروه فرهنگی هنری «ماهو»، از ۱۱ مردادماه، به مدت ۱۰ شب در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به روی صحنه رفت. 
این سوگ‌خوانی به کارگردانی امیرمحمد اصغری و نویسندگی سید محمدرضا رضوی و حسین رمضانی، به‌نمایش‌درآمده است. 
گفتنی است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با محوریت مکتب هنر رضوی، برنامه‌های متنوع هنری و ادبی در طول سال برگزار می‌کند. همچنین در اجرای چنین برنامه‌هایی با نهادها و گروه‌های مختلف هنری همکاری دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی