پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سالروز آغاز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به کشور انجام شد
۱۴۰۳-۰۵-۲۵

برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با محوریت «آزادگان» در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی

در آستانه سالروز آغاز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به ميهن اسلامي، نمایشگاه‌های کتاب با محوریت موضوعی آزادگان در کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در کشور، برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز،  گنجینه رضوی، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، با هدف گرامی‌داشت 26 مردادماه، سالروز ورود آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به کشور و آشنایی مراجعان این کتابخانه‌ها به‌ویژه نسل جوان با زندگانی، شخصیت و ایثارگری‌های این قهرمانان وطن که درس مقاومت، صبر، ایستادگی و آزادگی، به جهانیان دادند، نمایشگاه‌‌هایی با محوریت معرفی آثار مکتوب نویسندگان با این موضوع، برپا کردند. 
در این راستا، نمایشگاه‌های کتابی با عناوینی همچون «سپیده صبح»، «سرافرازان وطن»، «عاشقان دربند» و...، در کتابخانه‌هایی همچون مجتمع فرهنگي و كتابخانه امام رضا (ع) در شهرستان‌های درگز، قوچان و كتابخانه امام رضا (ع) بيرجند، دایر شده است.
همچنین تعدادی از کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از جمله فرهنگسرا و كتابخانه امام رضا (ع) سرخس و مجتمع فرهنگي و كتابخانه امام رضا (ع) قوچان، به مناسبت فرارسیدن سالروز آغاز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به ميهن اسلامي با تولید و انتشار محتوا در بستر مجازی، به معرفی کتاب به این مناسبت پرداختند. 
کتاب‌هایی با عناوین شب‌هاي بی مهتاب، زندان الرشيد، دلاورمردان روزهاي سخت، خاطرات ايران، عاشقان دربند، زير نور مهتاب، ما هشت نفر، زنداني وفا، به استقامت سرو، شلاق‌های بی‌درد، روایت سنگرسازان، آزادی در اسارت، منتظر یوسف باش و...، در نمایشگاه‌های مختلف این کتابخانه‌ها، در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است. 
گفتنی است، کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با انجام فعالیت‌های گوناگون فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه هم‌راستا با اهداف این سازمان در احیای فرهنگ کتاب‌خوانی و ترویج هر چه بیشتر آن در جامعه، گام برمی‌دارند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی