پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

برگزاری برنامه فرهنگی دانش آموزان مدرسه امام رضا(ع) با حال و هوای پیاده روی اربعین؛
۱۴۰۳-۰۵-۲۶

دخترانی که می خواهند پیام اربعین را به جهانیان برسانند 

گزارش/ پیاده روی عظیم اربعین ، رژه ای برای نمایش قدرت و شمار عاشقان لشکر اهل بیت(ع) است.‌

ساعت فراغت از کلاس‌های آمادگی کنکور بود و فرصت مغتنمی برای انتقال مباحث تربیتی. طرح نمادین پیاده روی اربعین در دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد1، دل‌های دختران دانش آموز را راهی مراسم سوگواری حسینی می‌کرد.  
به گزارش آستان نیوز، حیاط با مواکب و عمودهای سیاه‎پوش، چشم انتظار زائران دانش آموز بود، امروز، هر کس دل در گرو امام حسین(ع) و نهضت عاشورا داشت، نقشی در این پیاده‎روی ایفا کرد. 
یکی پرچم می‌گرداند، آن اسپند می‎چرخاند، یکی سینی خرما روی سر گرفته ، چندتایی هم بسته‌های رزق معنوی درست می‌کردند، تعدادی دانش آموز نیز با شربت و ساندویچ پذیرایی می‌کردند و... اما بقیه دخترهای مدرسه، زائرانی بودند که خیلی‌هایشان آرزوی این سفر معنوی را، به دل دارند. 
در مکتب اسلام، وقتی می‌شود از راه دور سلام داد و پاسخ گرفت، نذر کرد و با پرداخت هزینه یک استکان چای‌شیرین عربی شریک میزبانی‌های اربعین شد، زیارت‎نامه خواند و دل را راهی کربلا کرد، چرا نتوان با چند موکب و جمعی از نوجوانان دلداده، زائر حسینی شد؟
 

قدم‌هایتان قبول باشد

ظهر شد و وقت نماز از راه رسید، بعد از پیاده روی و اقامه نماز، طیبه کاتبی معاون پرورشی دبیرستان امام رضا(ع) واحد1 پشت میکروفون رفت و خطاب به جمع گفت: «دختران گلم، قدم‌هاتون در مراسم اربعین حسینی قبول باشه».
وی درخصوص فلسفه اربعین به ما گفت: این جای سوال و تعجب ندارد که در یک روز خاص، میلیون‌ها نفر از همه کشورهای دنیا، بدون هیچ کارت دعوتی برای پیاده‎روی و سوگواری به کربلا می‌روند؟! اربعین کجای پازل ظهور را تکمیل می‌کند؟ 
قراره امروز پس از تجربه شور حسینی در پیاده‌روی نمادین، در قالب کارگاهی کوتاه به این سوألات معرفتی پاسخ داده شود. می‌خواهیم بگوییم؛ اربعین، شروع از مبدأ برای رسیدن به یک هدف و مقصد است، این پیاده روی عظیم، یک رژه برای به نمایش گذاشتن قدرت و شمار عاشقان و دلدادگان لشکر اهل بیت(ع) است تا رعب و وحشت به دل جبهه دشمنان بیندازد و دنیا را با کلمه حسین(ع) و فرهنگ عاشورا آماده نهضت جهانی مهدوی کند.   
 

اربعین، نمودی از عصر ظهور است

فاطمه زینل زاده استاد دانشگاه فردوسی و فعال فرهنگی با یک سوأل کلیدی به سراغ دخترها رفت و پرسید: «نقش شما در این گردهمایی بین المللی چیست؟» بعد خودش در قامت پاسخ برآمد و گفت: چه می شود امام حسین(ع) دانه‎دانه آدم‌ها را برای این سفر ،انتخاب کند؟» 
در سفر اربعین، از راحتی‌ خودمان می‌گذری تا آنچه تمایلات نفسانی می‌خواهد سرکوب کنی. برای رشد روحی، توسعه یافتن، تمدن‌ساز شدنت لازم است نفست را زیر پا بگذاری.
 بعد اربعین، دنیا برایت کوچک می شود،اولین خاصیت اربعین این است که روح آدم‌ها بزرگ می‌شود. 
نمایش عظیم اربعین، نمودی از عصر ظهور است، هر کس در مراسم سوگواری حسین(ع)، هر چه دارد، نذر زائران حسینی می‌کند، اربعین حسینی، جهان را بیدار می کند تا توجهات به سمت حضرت مهدی(عج) و ظهورش، معطوف شود. 
دیگر فلسفه اربعین، مواسات است تا با دردهای اهل بیت(ع) و اهالی کربلا همدلی کنی، گم شدن، تشنگی و گرسنگی، تمام روضه‌های حسینی را برایت تداعی می‌کند ،ما به اربعین می‎رویم تا با حضرات اهل بیت(ع) همدلی کنیم ،تاقدر ذره‌ای در رنج‌های آن‌ها شریک شویم.
 دختران عزیزم که زائر اربعین هستید، قدم‌هایتان را نذرظهور امام زمان(عج) کنید.
گزارشگر: سارا صالحی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی