پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی؛
۱۴۰۳-۰۵-۲۷

 دومین نشست تخصصی «آیینه نجابت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

 به همت مرکز پاسخگویی به سوالات دینی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، دومین نشست تخصصی «آئینه نجابت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این نشست با مشارکت دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر و با حضور جمعی از کنشگران و فعالان حوزه حجاب و عفاف با موضوع «تربیت راهبر فرهنگی در مسئله حجاب»، در محل اتاق جلسات فاطمیون واقع در طبقه سوم باب الهادی(ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سوزنچی پژوهشگر دینی در این نشست با استناد به برخی از آیات قرآن کریم، بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در حوزه حجاب رخ می‌دهد به دلیل عدم فهم درست از مساله حجاب است.
وی تصریح کرد: هرچند حجاب در بین مسائل دینی از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی از نظر رتبه‌بندی در رده‌های اول قرار ندارد و مسائل مهمتری همچون نماز، روزه، حج، زکات و ... قبل از آن وجود دارد. اما این مساله در زمانه ما به دلایل مختلف اهمیت بسیاری پیدا کرده است.
این پژوهشگر دینی با اشاره به نهضت تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی در دوران ناصرالدین شاه، عنوان کرد: عدم استفاده از دخانیات به خودی خود اهمیت زیادی نداشت ولی به خاطر شرایط آن زمان و همچنین فتوای میرزای شیرازی که از فقها و مراجع تقلید بزرگ شیعیان بود، صورت مساله کاملا تغییر کرد و اکثر قریب به اتفاق مردم اقدام به شکستن قلیان‌ها کردند.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: مساله حجاب امروز نیز با 500 سال قبل فرق کرده است. امروز دشمن می‌خواهد با ترویج بی‌حجابی و برداشتن حجاب از سر زنان هویت دینی را از آنها بگیرد.
وی اظهار کرد: امروز تمدن مدرن با ابزار برهنگی در سراسر دنیا حکمرانی می‌کند و هدف آنها از رواج بی‌حجابی در کشور ما نیز دردست گرفتن حاکمیت بر مردم است.
حجت‌الاسلام سوزنچی با بیان اینکه پشتوانه حجاب، حیا است، ابراز کرد: اگر حیا و عفت از جامعه‌ای گرفته شود دین هم در آن جامعه از بین خواهد رفت چرا که هر جا که حیا برود دین و عقل هم دیگر جایگاهی ندارد.
گفتنی است؛ در پایان نشست آموزشی تخصصی«آیینه نجابت» که در قالب شش جلسه آموزشی چهار ساعته برگزار می‌شود به شرکت کنندگان مدرک مهارت آموزی در زمینه توانمندسازی سفیران هدایت اعطا خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی