پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

اجرای برنامه علمی - آموزشی «تسهیل چالش‌های تغذیه با شیر مادر برای نوزادان اواخر نارسی» در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی

 برنامه علمی - آموزشی یک‌روزه با عنوان «تسهیل چالش‌های تغذیه با شیر مادر برای نوزادان اواخر نارسی» در حوزه اصول و روش شیردهی، در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی برگزار شد.

 

به گزارش آستان نیوز، این رویداد علمی به همت واحد آموزش و پژوهش بیمارستان رضوی با همکاری آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، باتوجه‌به سیاست‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ارتقای آموزش شیردهی و بهبود فرایندهای بیمارستان‌های دوستدار مادر و کودک در سالن مدرسه قلب بیمارستان رضوی اجرا شد و ۷۰ شرکت‌کننده در آن حضور داشتند. جمعی از پزشکان فوق‌تخصص نوزادان، فوق‌تخصص طب نوزادان و پیرامون تولد نوزادان، ماماها و پرستاران مشهد، در این برنامه علمی حضور داشتند که امتیاز بازآموزی نیز برای آن‌ها به همراه داشت.


 موضوعات سخنرانی‌ها
 در این برنامه، دکتر غلامعلی معموری، فوق‌تخصص طب نوزادی و پیرامون تولد و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد که دبیری علمی این برنامه را برعهده داشت، با محوریت «شرایط مادری مؤثر در تولید شیر، تأثیر اعتمادبه‌نفس مادر بر روی تغذیه با شیر مادر»، به ایراد سخن پرداخت.
«غلبه بر چالش‌های تغذیه با شیر مادر در نوزادان اواخر نارسی»، «آغاز زودهنگام و مکرر تغذیه با شیر مادر در نوزادان اواخر دوره نارسی» و «کاهش تحریکات و به هدردادن انرژی»، نیز از محورهای سخنرانی دکتر مسعود امیدیان، فوق‌تخصص نوزادان بیمارستان رضوی، در این برنامه بود.
«غلبه بر چالش‌های تغذیه با شیر مادر در نوزادان اواخر نارسی»، «آغاز زودهنگام و مکرر تغذیه با شیر مادر در نوزادان اواخر دوره نارسی» و «کاهش تحریکات و به هدردادن انرژی»، نیز از محورهای سخنرانی دکتر مسعود امیدیان، فوق‌تخصص نوزادان بیمارستان رضوی، در این برنامه بود.
همچنین، دکتر مهناز گرگانی، متخصص کودک بیمارستان رضوی در موضوعات «ناپایداری دمای بدن، کاهش قند خون و افزایش سوخت‌وساز، زردی، شرایط تنفسی ناپایدار، خطر افزایش ابتلا به عفونت در نوزادان اواخر نارسی و...» و «وضعیت مناسب شیردهی و...» به ارائه مطلب پرداخت.
دکتر موژان قربانیان فرد، از دیگر متخصصان کودک بیمارستان رضوی هم در موضوعات «وضعیت شیردهی، اصول صحیح شیردهی، روش‌های شیردهی»، سخنرانی کرد. در پایان نیز اشرف چمبر، کارشناس مامایی بیمارستان سخنرانی خود را مرتبط با عنوان این برنامه علمی، ارائه کرد.
گفتنی است، هرساله به همت واحد آموزش و پژوهش بیمارستان رضوی، نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های متعدد علمی - تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی در این بیمارستان وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی