پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با تمجید از تلاش شرکت داروسازی ثامن برای دستیابی به فناوری‌های نوین انجام شد
۱۴۰۳-۰۵-۲۸

 انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان شرکت داروسازی ثامن و دانشگاه آزاد اسلامی

 تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در حوزه علم و فناوری میان شرکت داروسازی ثامن و دانشگاه آزاد اسلامی در مشهدمقدس منعقد شد.

به گزارش آستان نیوز، مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه، مهندس مجید طبسی، مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن و تنی چند از مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان‌قدس‌رضوی و شرکت ثامن، در محل این شرکت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در گفت‌وگو با آستان نیوز در خصوص انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: همکاری‌های مشترک این شرکتِ وابسته به آستان‌قدس‌رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت‌های شناسایی شده در سه حوزه دنبال خواهد شد.
مهندس مجید طبسی، گفت: از آنجایی‌که بخشی از ضایعات چرخه تولید شرکت به‌صورت مواد تجدیدناپذیر در اختیار صنایع جانبی صنعت پلاستیک قرار می‌گیرد، درصدد هستیم این محصولات را به گرانول‌هایی که قابلیت تخریب‌پذیر داشته و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند، تبدیل کرده تا بتوانیم دوباره آن‌ها را در چرخه تولید قرار داده و نیازهای مصرفی آستان‌قدس‌رضوی را بدین‌وسیله تأمین کنیم.
وی ادامه داد: در چارچوب این همکاری مشترک، مواد اولیه شرکت ثامن با بهره‌گیری از دانشی که استادان و متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی به آن دست یافتند، به محصولات بهینه تبدیل خواهد شد که با محیط زیست نیز سازگاری دارد.


 احداث نیروگاه خورشیدی در شرکت ثامن
 مهندس طبسی از احداث نیروگاه خورشیدی در داروسازی ثامن به‌عنوان دومین حوزه همکاری با دانشگاه نام برد و گفت: در قانون پیش‌بینی شده است، شرکت‌هایی که مصرف برق بیشتر از یک مگاوات دارند، باید به‌تدریج بخشی از نیاز برق سالانه خود را از محل منابع تجدیدپذیر تأمین کنند.
وی افزود: دراین‌راستا، دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی کرده است تا از ظرفیت‌ها و امکانات شرکت داروسازی ثامن در قالب یک همکاری مشترک برای نصب پنل‌های خورشیدی در محل این شرکت استفاده کند.
مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن تصریح کرد: در این زمینه، تفاهم خوبی بین دو مجموعه انجام شده و در حال بررسی جزئیات این همکاری مشترک هستیم تا نیروگاهی به ظرفیت حدود یک و نیم مگاواتی از طریق نصب پنل‌های خورشیدی احداث شود. بخشی از برق تولیدی این نیروگاه، صرف نیازهای شرکت خواهد شد و مازاد آن نیز می‌تواند به شبکه سراسری برق منتقل شود.


 استفاده از ظرفیت‌های پردیس سلامت ثامن
 وی استفاده از ظرفیت‌های پردیس سلامت ثامن توسط دانشگاه آزاد اسلامی را سومین محور این همکاری‌های دوجانبه برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر این پردیس با همکاری شرکت داروسازی ثامن و پارک علم و فناوری خراسان رضوی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت، در محل این شرکت در حال فعالیت است.
مهندس طبسی افزود: تاکنون چند شرکت دانش‌بنیان در این پردیس مستقر شده و تعدادی شرکت نیز متقاضی حضور در پردیس هستند. دراین‌میان، دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام آمادگی کرده تا از بخشی از ظرفیت پردیس سلامت ثامن استفاده کند.

 
 تولید محصولات تجدیدپذیر از ضایعات
 همچنین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه همواره در آستان‌قدس‌رضوی، موضوع عدم استفاده از پلاستیک‌های مخرب محیط زیست مطرح بوده است، گفت: در یک دوره این دانشگاه مأموریت انجام طرحی با محوریت پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر را برعهده گرفت و مرحله اول این طرح انجام شد.
دکتر محمدمهدی طهرانچی ادامه داد: مرحله دوم این طرح با محوریت محصولاتی که در حال حاضر به‌عنوان ضایعات پلاستیکی در شرکت داروسازی ثامن تولید می‌شود، انجام خواهد شد.
وی گفت: در واقع، با انجام مطالعات اولیه بر روی این چرخه در دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش هستیم تا در قالب همکاری و سپس سرمایه‌گذاری مشترک، این ضایعات پلاستیکی را به محصولات تجدیدپذیر و سازگار با محیط‌ زیست تبدیل کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این همکاری مشترک از نظر رسالت فرهنگی و مسئولیت اجتماعی، اتفاق بزرگی را رقم خواهد زد و وعده دانشگاه آزاد اسلامی به آستان‌قدس‌رضوی که می‌تواند مسئله‌ای را از این آستان مقدس حل کند، تحقق خواهد بخشید.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به تامین 30 درصد نیاز سرم کشور توسط داروسازی ثامن، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تحولات مثبتی در این شرکت رخ داده به‌طوری که شاهد رشد خوب شرکت، افزایش سطح تولید آن و همچنان حضور ثامن در بازار دارویی کشور هستیم.
دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: درحقیقت، شرکت داروسازی ثامن تلاش کرده با دستیابی به فناوری‌های نوین، چرخه تولید خود را به‌روز نگه دارد، که این امر بسیار ارزشمند است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی