پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

برنامه‌های متنوع و سرگرم‌کننده‌ای که برای تابستان تدارک‌دیده‌شده است؛ 
۱۴۰۳-۰۵-۲۹

 غنی‌سازی از نوع اوقات فراغت در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی

گزارش/ در فصل تابستان بسیاری از والدین نگران این هستند که اوقات فراغت فرزندشان مفید سپری شود و به بطالت نگذرد. مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی سابقه طولانی و درخشانی در زمینه برگزاری برنامه‌های داغ تابستانه دارد.

این مؤسسه با برگزاری برنامه‌های متنوع، سرگرم‌کننده و درعین‌حال مفید به دنبال این است که هم خستگی یک سال تحصیلی را از تن نوجوانان به در کند و هم اوقات شاد و خاطره‌انگیزی برای آن‌ها رقم بزنند. مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی امسال نیز برنامه‌های منحصربه‌فردی برای فصل تابستان تدارک دیده که در حال برگزاری است.
 
شکل‌دهی هویت دینی و انقلابی با دوره بی‌نهایت

 مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در ارتباط با برنامه‌های تابستانه این مؤسسه توضیح می‌دهد: مؤسسه جوانان، همواره در عرصه معرفت افزایی باهدف شکل‌دهی هویت دینی و انقلابی نوجوانان و جوانان کشور پیش‌گام بوده است؛ به همین منظور نیز برنامه‌های متنوعی را برای آن‌ها در سراسر کشور برگزار می‌کند. مجتبی مختاری ادامه می‌دهد: بزرگ‌ترین طرح آموزش معارف اسلامی با عنوان دوره مجازی و معرفتی بی‌نهایت بر اساس کتاب‌های معرفتی برترین آرزو با مدل تعامل مستمر با مخاطب و آموزش بازی‌گونه، برای هشتمین دوره در حال برگزاری است.
وی با اشاره به این که سفر مجازی این دوره ۳۰ مرحله دارد، می‌گوید: باتوجه‌به جذاب بودن دوره بی‌نهایت، در این دوره بیش از ۹۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان دهه هشتادی که متولدین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ بوده‌اند شرکت کرده‌اند.
مختاری یکی دیگر از ویژگی‌های اجرای دوره بی‌نهایت را استمرار ارتباط با فارغ‌التحصیلان این دوره عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: برنامه‌های استمراری به‌صورت غیرحضوری شامل دوره‌های متنوع آموزشی، نشست‌های پرسش‌وپاسخ، عضویت در شبکه‌های اجتماعی و دریافت محتوا به شکل مجازی همراه با ارسال هدایا برای نوجوانان برگزار می‌شود.

 
 دوره‌های حضوری ۴ روزه
 مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی می‌افزاید: همچنین برای منتخبین دوره مجازی بی‌نهایت کلاس‌های آموزشی تکمیلی و ارتقایی باهدف تثبیت آموزش‌های قبلی و در راستای رسیدگی به مسائل فکری و مصون‌سازی اجتماعی در قالب دوره‌های 4روزه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
مختاری ادامه می‌دهد: این دوره حضوری ضمن پاسخگویی به ابهامات و شبهات باقی‌مانده، سطح اعتقادی شرکت‌کنندگان را افزایش می‌دهد و از طرفی سبب ارتباط‌گیری مربیان با نوجوانان شده و زمینه تأثیرگذاری بیشتر تربیتی و معنوی آن‌ها را فراهم می‌کند.
وی با بیان این که محافل معنوی با رویکرد معرفت افزایی از برنامه‌های جاری مؤسسه در راستای استمرار ارتباط با مخاطبان نوجوان و جوان و خانواده‌های آن‌ها است، می‌گوید: ازاین‌رو مجلس عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در دهه اول ماه محرم و ویژه‌برنامه عصر عاشورا با شرکت بیش از ۲۰ هزار نفر و با سخنرانی آیت‌الله حسینی خراسانی، عضو شورای نگهبان در فضای باز مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

 
 بسته‌های مطالعاتی با تخفیف ویژه
 در ایام تابستان بسته‌های مطالعاتی ویژه‌ای همراه با تخفیفات استثنایی برای جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.
در همین راستا مسئول طرح و برنامه مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی توضیح می‌دهد: بسته‌های مطالعاتی نشر برترین آرزو شامل فونداسیون فکر، تراش روح، صیقل قلب، روشنای ذهن، توشه تأثیرگذاری و نور خدا با تخفیف‌های استثنایی و ارسال رایگان در ایام تابستان برای جوانان و نوجوانان کتاب‌خوان در نظر گرفته شده است.
جواد مکرم‌دوست ادامه می‌دهد: علاقه‌مندان برای تهیه این بسته‌های مطالعاتی با تخفیف ویژه می‌توانند به فروشگاه انتشارات مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی به آدرس www.shopjavanan.org سر بزنند.
وی با بیان این که همچنین در فصل تابستان میزبان تشکل‌ها، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و... از سراسر کشور در اردوگاه امام رضا (ع) بودیم، عنوان می‌کند: برای آن‌ها برنامه‌های تربیتی متنوع و مسابقات تفریحی مانند صخره‌نوردی، پینت بال، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، والیبال، فوتبال ساحلی، فوتبال‌دستی برگزار می‌کنیم.


 اردوهای زیارتی ویژه دانشجویان و جوانان
 مسئول طرح و برنامه مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به این که مشارکت و میزبانی از اردوهای زیارتی در مجتمع دانشجویی یکی دیگر از برنامه‌های مؤسسه جوانان در تابستان است، بیان می‌کند: برگزاری برنامه‌های اردویی با حضور دانشجویان و جوانان عضو مجموعه‌های مردمی و بیش از ۱۷ نشست توانمندسازی تخصصی با محوریت هویت‌بخشی و نقش‌آفرینی نوجوانان و جوانان در گام دوم انقلاب از دیگر برنامه‌های مؤسسه جوانان است و همچنان این نشست‌ها ادامه دارد.
مکرم‌دوست می‌افزاید: اردوهای نیم‌روزه مطالعاتی مغناطیس از ویژه‌برنامه‌هایی است که برای دختران تدارک‌دیده‌شده است، در این اردوها انتقال محتوا در قالب چالش و بازی به‌صورت گروهی برای دختران دوره بی‌نهایت اجرا می‌شود. برگزاری هیئت فاطمةالزهرا (س) به‌صورت مستمر و همچنین کارگاه‌های نقش‌پردازی خلاق از دیگر برنامه‌های در حال اجرای ویژه دختران است.

 
 همراه با شرکت‌کنندگان
 امسال دوره «بی‌نهایت» گُل برنامه‌های تابستانه مؤسسه جوانان آستان قدس است که در حال حاضر هشتمین دوره آن برگزار می‌شود و همان‌طور که از اسمش پیداست سرآغاز ماجراجویی‌های مهیج برای دهه هشتادی‌هاست.
مبین ۱۶ساله دومین سالی است که با دوره بی‌نهایت آشنا شده است. او سال گذشته با دیدن کلیپ‌های بی‌نهایت پاسخ بسیاری از سؤال‌ها ذهنش را گرفته است و می‌گوید: وقتی باخبر شدم امسال هم دوره بی‌نهایت برگزار می‌شود برای شرکت در آن لحظه‌ای مکث نکردم. چون آشنایی کامل با دوره داشتم و به‌خوبی می‌دانستم پشتیبان‌ها نمی‌گذارند هیچ نقطه کوری در ذهنم باقی بماند.
فاطمه خانم، مادر مبین از این که فرزندش در دوره بی‌نهایت شرکت می‌کند خوشحال است و می‌گوید: از نظر اعتقادی برایمان مهم بود که از کودکی بچه‌مان با موضوعات معرفتی آشنا شود. خوشبختانه خلاقیت و جذابیت برنامه بی‌نهایت آن‌قدر زیاد است که علاوه بر این که توانسته بچه‌ها را جذب کند، خیال والدین را هم راحت کرده که به شکل مناسبی با مباحث دینی آشنا می‌شوند و اوقات فراغت آن‌ها به بطالت نمی‌گذرد.


 ارتقای بینش دینی
 ازآنجاکه چند سالی می‌شود فصل تابستان با ایام محرم و صفر هم‌زمان شده است، فرصت خوبی به وجود آمده تا بتوان بینش کودکان و نوجوانان را نسبت به موضوعات دینی و اسلام‌شناسی افزایش داد. برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز مؤسسه جوانان در دهه اول محرم و به‌ویژه برنامه عصر عاشورا با شرکت نوجوانان و جوانان فرصت انتقال مفاهیم دینی را فراهم کرد. محمد خودش را یک دهه هشتادی، عاشق امام حسین (ع) می‌داند او همراه چند نفر از دوستانش در برنامه عصر عاشورا شرکت کرده است. وی می‌گوید: هر سال محرم همراه پدرم به مراسم روضه می‌روم ولی امسال به برنامه عصر عاشورا رفتم، این برنامه خیلی به دلم نشست. صحبت‌هایی در مورد اصل قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و تأثیری که در زندگی مسلمانان گذاشت، گفته می‌شد، این موضوع برایم جذاب بود.


 سفر زیارتی دلنشین
 تعطیلات تابستان فرصت خوبی برای سفر است، فراغ از درس و مدرسه زمینه سفری با خیالی آسوده را فراهم می‌کند. بسیاری از پایگاه‌های بسیج مساجد و مدارس برنامه یک اردوی زیارتی را برای بچه‌های خود می‌چینند. مجتمع دانشجویی مؤسسه جوانان به‌خوبی آمادگی میزبانی از این اردوهای زیارتی را دارد. علیرضا زیارت اولی است که همراه گروه قرآنی‌شان از اهواز راهی مشهد شده و می‌گوید: فضای خوب و تمیز مجتمع دانشجویی و در کنار آن برنامه‌های فرهنگی جذابی که برای ما برگزار کردند این سفر زیارتی را برایم دلنشین‌تر کرد.


 تکرار تخفیفات تابستانه
 غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با کتاب‌خوانی یک ضرورت است. بسیاری از بچه‌ها تحت آموزش والدینشان از کودکی با کتاب آشنا شده‌اند و علاقه‌مند به خوانش کتاب به‌ویژه در اوقات فراغت تابستانه خود هستند. مؤسسه جوانان بسته‌های مطالعاتی ویژه‌ای را همراه با تخفیفات استثنایی برای بچه‌ها تدارک دیده است. مهدیه متولد ۸۷ است و در بین دوست و آشنا به خوره کتاب بودن معروف است. وی می‌گوید: کتاب‌های تاریخی، داستانی و انسان‌شناسی را بسیار دوست دارم، چند سالی است که به مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی رفت‌وآمد دارم و پیش‌ازاین هم از طرح‌های تخفیف کتاب این مؤسسه استفاده کرده‌ام. خوشحالم که دوباره این تخفیف‌ها برای کتاب‌هایی با محتوای جدید تکرار شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی