پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۰۳

اجرای برنامه‌های ویژه دهه پایانی صفر در میقات الرضا (ع)

 آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) به‌منظور خدمت‌رسانی به عزاداران اهل‌بیت (ع) در ایام پایانی ماه صفر، برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی و تدارک دیده است.


 مدیر آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع)، در گفت‌وگو با آستان نیوز، به تشریح برنامه‌های این آستان در دهه آخر ماه صفر پرداخت و اظهار کرد: ۳۲ عنوان ویژه‌برنامه به مناسبت اربعین حسینی، رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) از سوی این آستان تدارک‌دیده‌شده است که در روزهای پایانی ماه صفر، اجرا خواهد شد.
مهدی قاسم‌زاده، تبلیغات محیطی و فضاسازی در آستان و مسیرهای منتهی به آن، همایش پیاده‌روی عزاداران حسینی در روز اربعین، برگزاری مراسم کشتی نجات، اربعین عاشقی، سوگواره غریب طوس، محفل نورالثقلین، کارگاه حُسن خدمت و... را از جمله برنامه‌های این آستان در دهه آخر صفر عنوان کرد.
وی با بیان این که گروه جهادی میقات الرضا (ع)، طی دهه آخر ماه صفر به روستاهای محروم اعزام می‌شوند، افزود: در طول این دهه خیمه کودکان حسینی، مرکز مشاوره نور الهدی، ویژه‌برنامه رسول رحمت (ص)، قدم‌به‌قدم تا بهشت، در محضر قرآن و ایستگاه میراث جاودان، برگزار می‌شود.
وی برپایی مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مرثیه‌سرایی از شب اربعین حسینی تا شامگاه شهادت حضرت امام رضا (ع) را دیگر برنامه این آستان مبارک در دهه آخر صفر، برشمرد و گفت: نمایشگاه خیمه معرفت در برگیرنده کتاب و نرم‌افزار با مضامین ایثار و شهادت هم از دیگر برنامه‌های طراحی شده است که در فرهنگسرای آستان و روستای محمدآباد طبس برپا خواهد شد.
قاسم‌زاده با اشاره به برنامه ویژه اربعین حسینی، گفت: در روز اربعین این آستان مبارک میزبان برگزاری اجتماعات عاشقان ثارالله (ع) با حضور هیئت‌های مذهبی خواهد بود.
وی اجتماع رضویون، همایش همه خادم‌الرضاییم، صلای عزا، سوگواره رهروان خورشید را نیز از دیگر برنامه‌های طراحی شده از سوی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) به مناسبت شهادت امام رضا (ع) اعلام کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی