پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۰۴

حرم مطهر رضوی در شب اربعین میزبان عزاداران حسینی بود 

همزمان با شب اربعین حسینی بارگاه منور رضوی میزبان خیل عزاداران و سوگواران حسینی بود. 

به گزارش آستان نیوز، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حرم مطهر امام رضا(ع) مملو از زائران سوگواری بود که در فراق شهدای دشت کربلا به عزاداری پرداختند. 
در شب اربعین حسینی مقارن با شامگاه شنبه سوم شهریور آیین عزاداری و سوگواری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی ضمن تسلیت و تعزیت این ایام به محضر حضرت مهدی(عج) و امام رضا(ع) گفت: دشمن بعد از حادثه عاشورا خاندان رسول الله(ص) را به اسارت برد و صبر و استقامت عاشورائیان در جریان اسارت، برگ زرین دیگری بر تاریخ عاشورا افزود. 
وی با اشاره به برخی از مصائبی که بر اهل بیت سیدالشهدا(ع) در دوران اسارت وارد شد، اظهار کرد: مهمترین درسی که با مرور ماجراهای دوران اسارت می‌توانیم بگیریم، درس صبر و استقامت در برابر دشمن است. 
این کارشناس دینی عنوان کرد: حضرت زینب(س)  در دوران اسارت با اینکه در بند دشمن بود ولی در اوج عزت و قدرت با یزید صحبت کرد و با شمشیر سخن، یزید و یزیدیان را به خاک مذلت کشاند.  
وی ادامه داد: این قدرت و این صبر حضرت زینب(س) نشات گرفته از ایمان راسخ بود؛ ما نیز باید در موقعیت‌های سخت و دشوار زندگی با تاسی به حضرت زینب(س) صبر و استقامت پیشه کنیم تا به پیروزی واقعی دست یابیم. 
در این مراسم همچنین یاسر رحمانی از شاعران آئینی کشور با قرائت شعری از زبان بانوی قهرمان کربلا؛ حضرت زینب(س) دل‌های زائران حرم مطهر رضوی را کربلایی کرد. 
گفتنی است؛ این مراسم با اجرای برنامه سوگواری و سینه‌زنی با نوای مداحان و ذاکران آل‌الله ابراهیم قانع، علیرضا نژاد حسین و امیر عارف همراه بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی