پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

برای چهارمین سال متوالی صورت گرفت
۱۴۰۳-۰۶-۰۵

 تمدید گواهی‌نامه «بیمارستان بدون دخانیات» برای بیمارستان رضوی

 گواهی‌نامه «بیمارستان بدون دخانیات» بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی برای چهارمین سال متوالی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تمدید شد.

به گزارش آستان نیوز، بیمارستان رضوی به‌عنوان یک بیمارستان ارتقادهنده سلامت (HPH)، از مردادماه ۱۴۰۰ دارای گواهی‌نامه بیمارستان بدون دخانیات است و امسال نیز با پیاده‌سازی دستورالعمل‌های مربوطه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این حوزه و بررسی‌ها و ارزیابی‌های کارشناسان وزارتخانه، موفق به کسب این گواهی‌نامه شد.
در این گواهی‌نامه که از سوی دکتر حمیدرضا قربان‌زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس مرکز بهداشت استان خراسان رضوی، صادر شده، خطاب به دکتر محسن محور، مدیرعامل بیمارستان رضوی، آمده است: 
به استناد ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی آن و با عنایت به بازدیدهای انجام شده از بیمارستان رضوی و بررسی مستندات و فعالیت‌های صورت‌گرفته، آن امکنه به‌عنوان بیمارستان بدون دخانیات، معرفی می‌شود.
این گواهی از تاریخ صدور به مدت یک‌ساله اعتبار دارد و تمدید آن منوط به رعایت معیارهای ذکر شده در شیوه‌نامه مربوطه است.
 ممنوعیت استعمال دخانیات توسط پرسنل، بیماران و مراجعان در تمامی قسمت‌های داخل و خارج ساختمان‌های بیمارستان رضوی، تهیه و نصب تابلوهای ممنوعیت استعمال دخانیات در نقاط مناسب از جمله درب‌های ورودی اماکن بیمارستان، تهیه و توزیع محتواهای آموزشی به‌منظور ارتقای سطح آگاهی برای عموم مراجعان در قالب‌های مختلف همچون پوستر، بروشور و تیزر، از جمله اقداماتی است که این بیمارستان برای تمدید گواهی‌نامه خود، انجام داده است.
 از دیگر اقدامات در راستای کسب این گواهی‌نامه می‌توان به امضای تعهدنامه کتبی مبنی بر عدم دریافت حمایت‌های مادی و معنوی از تولیدکنندگان، واردکنندگان، صادرکنندگان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان محصولات دخانی توسط مدیرعامل بیمارستان رضوی مطابق با دستورالعمل بیمارستان بدون دخانیات، نام برد.
 همچنین از آبان‌ماه ۱۳۹۹، کلینیک «ترک دخانیات» باهدف فراهم‌کردن تسهیلات خدمات ترک دخانیات برای عموم مراجعان، با حضور پزشک عمومی و روان‌پزشک، در بیمارستان رضوی فعالیت می‌کند.
این بیمارستان علاوه‌برآن ارائه خدمات ویژه در کلینیک ترک دخانیات، در تلاش است بیماران بستری شده در بیمارستان را که مصرف‌کننده دخانیات هستند، با کمک پرستاران خود شناسایی و ضمن ارائه آموزش‌های لازم، به این کلینیک معرفی کند.
همچنین باتوجه‌به این که ترک دخانیات در افزایش اثربخشی درمان زوج‌های نابارور تأثیر خاصی دارد، ارائه خدمات کلینیک ترک دخانیات برای مراجعان مرکز درمان ناباروری «بشری» بیمارستان، به طور ویژه، تسهیل شده است.
علاوه بر موارد ذکر شده، اولین گردهمایی «روز جهانی بدون دخانیات» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در خردادماه ۱۴۰۳، در بیمارستان رضوی برگزار شد.
گفتنی است، بیمارستان رضوی از خردادماه ۱۳۹۸، اقدامات لازم در راستای کسب گواهی‌نامه بیمارستان بدون دخانیات را طبق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت به‌ویژه استانداردهای اعتباربخشی ملی در این حوزه آغاز کرده و در این مسیر، ۹ گام اجرایی مصوب جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات منطبق با شیوه‌نامه این وزارتخانه را، پشت سر گذاشته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی