پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی خبر داد
۱۴۰۳-۰۶-۰۵

 تدارک برنامه‌های متنوع با محوریت «مکتب هنر رضوی» ویژه دهه پایانی صفر

 مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از تدارک برنامه‌های متنوع این مؤسسه، با محوریت «مکتب هنر رضوی»، به مناسبت دهه پایانی ماه صفر، خبر داد.

امیرمهدی حکیمی در گفت‌وگو با آستان نیوز، دراین‌خصوص اظهار کرد: دهه پایانی ماه صفر، یکی از مهم‌ترین ایام مناسبتی در آستان قدس رضوی است، دهه‌ای که با ایام شهادت حضرت رضا (ع) و همچنین رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، گره‌خورده است و شاهد حضور خیل پرشور عاشقان و دلدادگان امام مهربانی‌ها (ع) در مشهد مقدس هستیم.
وی با اشاره به سابقه مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در انجام فعالیت‌های گسترده هنری در ایام مناسبتی، گفت: در این میان، یکی از وظایف ما در این مؤسسه، توجه به زائران، انجام فعالیت‌هایی برای استقبال از آنان، تلاش در معرفت افزایی زائران و نیز شناساندن معارف رضوی با استفاده از زبان هنر است.
حکیمی افزود: در این راستا، مجموعه اقداماتی به مناسبت دهه پایانی ماه صفر، امسال توسط مؤسسه در حال پیگیری است چنان‌که در این ایام در ۸ حوزه، برنامه خواهیم داشت.


 تولید آثار رسانه‌ای
 مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، تولید برنامه تلویزیونی «ذره و خورشید» را از جمله این اقدامات دانست و بیان کرد: این برنامه که در آن به حوزه‌های مختلفی از جمله معرفی زیارت، شناخت زیارت متعالی، زندگی فضیلت‌مند و زیست سیاسی فضیلت‌مند و... پرداخته می‌شود، از طریق شبکه‌های چهار سیما و شبکه خراسان رضوی، به روی آنتن خواهد رفت.
وی از برگزاری شب‌شعر «ذره و خورشید» با حضور شاعران برجسته کشور و خراسان، به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر این مؤسسه نام برد و ادامه داد: شعرخوانی‌های این شب‌شعر با حضور مخاطبان، ضبط و در قالب برنامه تلویزیونی از رسانه ملی، پخش خواهد شد.
حکیمی گفت: مجموعه آثار آوایی و موسیقایی با محوریت امام حسین (ع) و امام رضا (ع) متناسب با ایام سوگواری دهه پایانی صفر، تولید شده است که به شبکه‌های مختلف سیما برای بهره‌مندی عموم مردم، ارائه خواهد شد.
وی افزود: ۸ پادکست نیز با محوریت داستان‌های رضوی با همکاری انجمن «عصر داستان» مؤسسه، تولید شده که در این ایام منتشر خواهد شد.


 انتشار ویژه‌نامه و پوستر
 حکیمی ادامه داد: همچنین در حال تدوین محتوا و آماده‌سازی برای چاپ ویژه‌نامه‌ای به مناسبت دهه پایانی صفر هستیم.
در این اثر نیز ابعاد مختلفی از معارف رضوی و مناسکی که ما را به زیارت متعالی می‌رساند، موردتوجه قرار گرفته است و این ویژه‌نامه در تیراژ بالا منتشر و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های گرافیکی مؤسسه گفت: مجموعه پوسترهای چهارگانه‌ای با محوریت مناسبت‌های اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) تولید شده که پیوست چندرسانه‌ای همچون موشن پوستر و...، نیز دارد که این آثار در موکب‌های مسیرهای منتهی به حرم مطهر و مراکز مهم فرهنگی، توزیع خواهد شد.
 

 استقبال ویژه از زائران

 مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بیان کرد: این مؤسسه امسال نیز همچون مناسبت‌های گذشته، حضور پررنگی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به‌منظور استقبال از زائران خواهد داشت که این اقدام با انجام فضاسازی خاص و طراحی و ساخت نماد ویژه‌ای، صورت می‌گیرد و مؤسسه درصدد است، در زمینه اهدای محصولات فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی، فضای متفاوتی در استقبال از آنان ایجاد کند.
حکیمی با اشاره به ارائه مجموعه آثار تولیدشده مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در سال‌های گذشته در قالب بسته‌های فرهنگی به هتل‌ها، گفت: امسال نیز این برنامه با بهره‌گیری از مجموعه آثار تولیدشده جدید مؤسسه به همراه آثاری که با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و سایر مراکز تولید شده، دنبال خواهد شد.
مدیرعامل این مؤسسه ادامه داد: این بسته‌های فرهنگی توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در محل اسکان زائران همچون هتل‌ها و سایر مراکز مرتبط، توزیع می‌شود.
وی به برپایی نمایشگاه مناسبتی ویژه دهه آخر صفر توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در خیابان آیت‌الله واعظ طبسی (ره) مشهد اشاره و تصریح کرد: این مؤسسه نیز به‌عنوان یکی از مراکز زیرمجموعه سازمان در این نمایشگاه، در مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی، در دو حوزه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
حکیمی با بیان این که همانند گذشته نمایش‌های آیینی در این مسیر اجرا می‌شود، افزود: معرفی و پخش آثار تولیدکنندگان مطرح حوزه پویانمایی کشور با محوریت پیامبر اکرم (ص)، حضرت رضا (ع) و اهل‌بیت (ع) و برخی از آثار مرتبط دیگر، از دیگر برنامه‌های مؤسسه در این مکان خواهد بود. ویدر پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مجموعه اقدامات پیگیری شده در مؤسسه مورد رضایت حضرت رضا (ع) و استقبال زائران ایشان قرار گیرد و بتوانیم گامی جدید در مسیر معرفی و شناساندن حضرت و گسترش معارف رضوی در جامعه، برداریم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی