پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر انجام شد
۱۴۰۳-۰۶-۰۶

 بهره‌برداری از «موکب دائمی امام رضا (ع)» ویژه خدمات‌رسانی به زائران در بیمارستان رضوی

 مدیرعامل بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی از آغاز به کار موکب دائمی «امام رضا (ع)» این بیمارستان، باهدف تکریم هر چه بیشتر زائران حرم مطهر رضوی، هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر، در مشهد مقدس خبر داد.

دکتر محسن محور، با اعلام این خبر در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: هر ساله در دهه پایانی ماه صفر، بیمارستان رضوی با ایجاد موکب سیار در جوار این بیمارستان و ارائه خدمات پزشکی و پذیرایی، میزبان زائران حرم مطهر رضوی به‌ویژه زائران پیاده بود.
وی ادامه داد: اما، امسال بیمارستان رضوی در راستای ارتقای خدمات خود و همچنین تکریم بیشتر زائران در دهه پایانی ماه صفر، احداث موکب دائمی را از تیرماه، در فضایی با عرصه ۹۵۵ مترمربع از محوطه بیمارستان (در مسیر تشرف زائران از جاده چناران به مشهد) واقع در منتهی‌الیه جنوب غربی بیمارستان آغاز کرد که در اربعین حسینی به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل بیمارستان رضوی با اشاره به اینکه ۶۴۱ مترمربع از این عرصه به ایجاد فضای سبز، استقرار آلاچیق‌ها و...، اختصاص دارد، ادامه داد: این موکب، ۳۱۴ مترمربع زیربنا دارد.
وی با بیان این که موکب دائمی بیمارستان در دو بخش آقایان و بانوان به زائران خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: هر دو بخش ساختمان موکب به‌صورت مجزا دارای دو اتاق برای ارائه خدمات درمانی سرپایی نظیر معاینه و تزریقات و همچنین واحدهای توزیع اقلام غذایی، نمازخانه و محل استراحت، است.
دکتر محور به جداسازی مناسب ورودی و خروجی این دو بخش ساختمان موکب و همچنین آلاچیق‌ها به‌منظور آرامش هر چه بیشتر بانوان زائر اشاره و بیان کرد: در بخش فضای سبز، مکانی نیز برای استقرار بخش‌های خدماتی همچون سرویس‌های بهداشتی و حمام پیش‌ساخته، در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل بیمارستان رضوی با تأکید بر این که تمامی استانداردهای فنی در احداث این موکب دائمی همچون سیستم اطفای حریق، تأسیسات برقی مناسب و...، رعایت شده، گفت: شرکت مسکن و عمران قدس رضوی نیز به‌عنوان شرکت پیمانکار، انجام این پروژه ساختمانی را انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: گرچه احداث موکب دائمی بیمارستان در راستای ارائه خدمات به زائران در دهه‌های مناسبتی انجام شده است، اما در ایام عادی و غیر مناسبتی سال، در صورت نیاز از فضا و خدمات این موکب به‌عنوان یک مهمان‌سرای کوچک برای میزبانی از خانواده‌های بیماران زائر و استراحت آنان هم، استفاده خواهد شد.
گفتنی است، خدمات‌رسانی موکب دائمی امام رضا (ع) بیمارستان رضوی به مناسبت دهه آخر صفر، از اربعین حسینی آغاز و تا ۱۴ شهریور، سال روز شهادت امام هشتم (ع)، ادامه خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی