پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۰۷

تشریح ویژه‌برنامه‌های زیارتگاه شهید مدرس در دهه آخر صفر 

زیارتگاه شهید مدرس با تدارک برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مختلف پذیرای عزاداران رحلت جان‌سوز پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ولی‌نعمتمان آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) است.

محمد یعقوبی، مدیر زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس در گفت‌وگو با آستان نیوز، در این باره  گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در راستای اشاعه فرهنگ ائمه معصومین (ع)، توسط زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ویژه‌برنامه‌هایی طراحی شده که فضاسازی و تبلیغات محیطی تحت عنوان رنگ و بوی عزا، یکی از اقدامات این مجموعه به مناسبت فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر است.
وی با بیان این که این برنامه‌ها از شب اربعین حسینی آغاز و تا شامگاه شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد، اظهار کرد: پرده‌خوانی، مرثیه‌سرایی حب الحسین یجمعنا، برپایی محافل عزاداری و سوگواری همراه با سخنرانی و مرثیه‌سرایی تحت عنوان کشتی نجات، برپایی محفل انس با قرآن، نشست کتاب‌خوان با موضوع سیره رضوی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سیره رفتاری، اخلاقی و اجتماعی امام رضا (ع) از جمله برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده در این زیارتگاه است.
یعقوبی افزود: استقبال، اسکان، پذیرایی و ارائه خدمات به کاروان‌های زیارتی در مسیر حرکت به مشهد مقدس دیگر برنامه طراحی شده است که تحت عنوان، قدم‌به‌قدم تا بهشت، در روزهای پایانی ماه صفر، اجرا خواهد شد.
مدیر زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس برگزاری ویژه‌برنامه رحمت للعالمین در رحلت پیامبر اسلام (ص)، مرثیه‌سرایی و قرائت زیارت رسول اکرم (ص) از راه دور، اجتماع بزرگ رضویون، مراسم سوگواری روز شهادت حضرت امام رضا(ع) در قالب ویژه‌برنامه‌های رضای آل محمد (ص)، رسول رحمت و مرثیه آفتاب را، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این زیارتگاه برشمرد.
یعقوبی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری شب شهادت‌ ولی‌نعمتمان حضرت امام رضا (ع)، هم گفت: ایجاد ایستگاه کودکان همراه با نقاشی، پرده‌خوانی، مسابقات آموزنده، ایستگاه صلواتی  و برپایی چایخانه پذیرایی عزاداران، زائرین و مجاوران از دیگر برنامه‌های دهه آخر صفر در زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی