پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۰۸

بازدید نسخه‌پژوه برجسته کویتی از موزه و کتابخانه رضوی

یک پژوهشگر و نسخه‌پژوه برجسته کویتی ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی و موزه قرآن و نفایس حرم مطهر رضوی، از نزدیک با فعالیت‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در حوزه نسخ خطی و قرآنی، آشنا شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علامه شیخ عبدالله دشتی به همراه ۴ نفر از فرهنگ‌دوستان و خیران اهل کویت، پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳، ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی، با حضور در کتابخانه مرکزی این آستان مقدس با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به معرفی پیشینه و جایگاه کتابخانه حرم مطهر رضوی، گنجینه آثار خطی و قرآنی آن و منتخبی از اقدامات این سازمان در حوزه بازنشر آثار قرآنی، پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی اظهار کرد: این سازمان آماده همکاری مشترک با مراکز فرهنگی در حوزه بازنشر نفایس خطی و قرآنی در قالب چاپ فاکسیمیله، تحقیق و پژوهش بر روی آن‌ها و همچنین جمع‌آوری و صیانت از این آثار باهدف احیای تراث، است.

 

 کتابخانه رضوی، مرکز اصلی حفظ تراث اسلامی

 در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علامه شیخ عبدالله دشتی، پژوهشگر و نسخه‌پژوه برجسته و نخبه که مدیریت مرکز تراث در کویت را نیز برعهده دارد، بیان کرد: بی‌تردید نمی‌توان قیمتی بر روی گنجینه‌ای که در کتابخانه حرم مطهر رضوی نگهداری می‌شود، گذاشت.

وی با تأکید بر اهمیت نسخه‌های خطی کهن و قدیمی در حوزه‌های مختلف همچون تاریخ اسلام و علم حدیث، گفت: اهل علم باید توجه خاصی به نسخه‌های خطی به‌ویژه قرآن کریم داشته باشند.

این عالم شیعی اهل کویت تصریح کرد: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، مرکز اصلی جهان در حفظ تراث قرآن کریم، رسول اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) است.

وی با اشاره به وجود آثار خطی قرآنی بسیار ارزشمند در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: علاقه بسیاری به همکاری با مرکز نسخ خطی این کتابخانه در حوزه‌های شناخت نسخه‌های خطی، چاپ آثار نفیس، تحقیق و پژوهش بر آن‌ها داریم.

گفتنی است، این گروه کویتی علاوه بر بازدید از موزه قرآن و نفایس حرم مطهر رضوی، از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی این آستان مقدس همچون مرکز نسخ خطی، تالار محققان و تالار زبان‌های خارجی نیز دیدن کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی