پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی تبیین شد
۱۴۰۳-۰۶-۰۹

سه عنصر کلیدی رسیدن به سعادت از منظر امام رضا(ع) 

کارشناس دینی حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات سخنرانی تبیین معارف دینی، به بررسی سه عنصر کلیدی برای رسیدن به سعادت از منظر امام رضا(ع) و بر اساس سیره زندگی این امام همام پرداخت. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دِهشت در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آیه 97 سوره مبارکه نحل؛ "مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً" بیان کرد: حیات طیبه و زندگی سعادتمندانه آرزوی همه انسان‌هاست و امام رضا(ع) در روایتی سه عنصر عقلانیت، تعبد و الگوگیری را به عنوان پایه‌های اصلی زندگی سعادتمند معرفی کرده‌‌اند.  
وی تصریح کرد: عقلانیت به معنای مدیریت صحیح زندگی بر اساس عقل و منطق  است ،اگر روح تعقل بر فضای زندگی انسان حاکم باشد و حرکت در مسیر زندگی بر محور عقل صورت بگیرد، رسیدن به حیات طیبه و زندگی زیبا و سعادت‌مندانه قطعی است. 
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: طبق این حدیث ، امام رضا(ع)  عنصر دیگر زندگی سعادت‌مندانه را تعبد ذکر کرده‌اند. 
تعبد به معنای اطاعت از دستورات الهی و پیروی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)است و بدون شک کسی که مطیع دستورات الهی باشد این اطاعت و این پیروی او را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند. 
وی ادامه داد: الگوگیری و داشتن الگو در زندگی نیز یکی از عناصری است که داشتن آن زندگی را زیبا می‌کند و حیات طیبه را برای انسان به ارمغان می‌آورد.
 خداوند در قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) را به عنوان الگو و اسوه برای مسلمانان معرفی کرده است. 
حجت‌الاسلام دِهشت، عنوان کرد: ما برای داشتن زندگی سعادتمندانه باید سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) و فرزندان ایشان یعنی ائمه معصومین(ع) را الگو و اسوه خود قرار دهیم. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دین مبین اسلام، مواسات و همدلی است که به معنای همدلی و همراهی با دیگران، به ویژه نیازمندان، است که این ویژگی در سبک و سیره زندگی امام رضا(ع) نمود بسیاری داشت و نمونه رفتار همراه با مواسات امام رضا(ع) ، همنشینی با مردم و غذا خوردن با آنها بر سر یک سفره بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی