پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی
۱۴۰۳-۰۶-۱۰

 ویژه‌نامه «مسیر نور» با موضوع تأثیر امام رضا (ع) بر زیست انسان منتشر شد

 به مناسبت ایام پایانی ماه صفر، ویژه‌نامه «مسیر نور» با موضوع تأثیر امام رضا (ع) بر زیست انسان، توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، تدوین و منتشر شد.

 محمدجواد استادی، مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در خصوص انتشار این ویژه‌نامه مناسبتی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در ادامه فعالیت‌های این مؤسسه در راستای ارتقای فرهنگ رضوی، مجموعه اقداماتی به مناسبت دهه پایانی ماه صفر انجام شد که انتشار این ویژه‌نامه از جمله این اقدامات است.
وی با تأکید بر این که مجموعه اقدامات مؤسسه با نقشه به‌هم‌پیوسته طراحی می‌شود به‌طوری‌که هر کدام از این اقدامات، اقدام دیگر را تکمیل می‌کند، ادامه داد: در این میان انتشار ویژه‌نامه، از اقداماتی است که به طور معمول در سه سال گذشته در ایام مناسبتی از سوی این مؤسسه پیگیری شده است.
استادی گفت: طراحی و برنامه‌ریزی محتوایی ویژه‌نامه ایام پایانی ماه صفر امسال با عنوان «مسیر نور» نیز با محوریت فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به اعضای هیئت‌علمی پنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع) با موضوع تأثیر امام بر زیست انسان، انجام شد.
وی افزود: در این راستا، معرفی دقیق‌تر و کامل‌تر شخصیت حضرت رضا (ع)، ابعاد شخصیتی و تأثیرگذاری‌هایی که ایشان می‌توانند بر زندگی ما داشته باشند، در تدوین محتوای این ویژه‌نامه در ۱۲۰ صفحه، موردتوجه قرار گرفته است.

 
 معرفی ۳ بخش اصلی
 مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بیان کرد: این نشریه دربردارنده دیباچه و سه بخش اصلی «امام (ع) و زیست فضیلت‌مند»، «امام (ع) و زیست خردورزانه» و «امام (ع) و زیست سیاست‌ورزانه» است و در این میان، دیباچه آن طوری فضاسازی شده که مخاطبان با مطالعه آن در جریان کلیات آنچه در این نشریه چاپ شده است، قرار می‌گیرند.
استادی ادامه داد: عناوین بخش‌ها نیز روایتگر این است که اندیشه‌ها، شخصیت، سیره و کلام حضرت رضا (ع)، در سه بُعد زندگی ما باید تأثیرگذار باشد.
وی از ارتقای معنویت در زیست انسان و همچنین اهمیت علم، خرد و عقلانیت و لزوم کاربست آن در زندگی انسان، به‌عنوان دو حوزه‌ای که در دو بخش نخست این ویژه‌نامه موردتوجه قرار گرفته است، نام برد و افزود: مسئله مهم کنش‌های سیاسی به‌ویژه با تأکید بر کنش‌های سیاسی امام رضا (ع)، سومین حوزه مورد بررسی در این نشریه است که الگویی برای زیست همه ما محسوب می‌شود.


 بهره‌گیری از قالب‌های محتوایی متنوع
 مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بیان کرد: در هر کدام از این سه بخش، قالب‌های مختلفی از جمله یادداشت‌های محتوایی، متون ادبی، داستان‌های تاریخی و داستان‌های معاصر با رویکرد بیان مسئله برای مخاطب، درج شده است.
وی گفت: کلام بزرگان دینی و اندیشوران فرهیخته کشور مرتبط با موضوع‌محوری تأثیر امام بر زیست انسان نیز در هر کدام از این بخش‌ها قرار گرفته تا مجموعه آن‌ها بتواند موضوع ویژه‌نامه را برای مخاطبان تبیین کند.
استادی به وجود یک روایت داستانی مصور در میان هر یک از بخش‌های ویژه‌نامه مسیر نور باهدف تقویت موضوع آن بخش اشاره و افزود: در پایان این نشریه، شناخت‌نامه‌ای با محوریت معرفی منابع مطالعاتی که می‌تواند مخاطبان را با مؤلفه‌های شخصیتی و اندیشه حضرت رضا (ع) دقیق‌تر آشنا کند، درج شده است.
وی ادامه داد: اینفوگرافی که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به هیئت‌علمی پنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع) طراحی شده و همچنین بخش «یادنامه» باهدف معرفی شخصیت‌های دینی مشهدی یا ساکن مشهد به‌عنوان الگویی مرتبط با محورهای موضوعی ویژه‌نامه، از دیگر بخش‌های این نشریه است.
استادی گفت: تلاش شده این ویژه‌نامه با یک صفحه‌آرایی متناسب و برخوردار از یک نظام زیبایی‌شناختی ضمن درنظرگرفتن ذائقه عموم مخاطبان، تدوین شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم انتشار ویژه‌نامه مسیر نور که توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ایام پایانی ماه صفر بین علاقه‌مندان توزیع خواهد شد، گامی اثرگذار برای معرفی شخصیت حضرت رضا (ع) به مخاطبان باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی