پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه ایام پایانی صفر توسط کتابخانه و موزه رضوی

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی آماده استقبال از زائران و مجاوران در ایام پایانی ماه صفر، در جوار حرم مطهر رضوی است.  

به گزارش آستان نیوز، حجت‌السلام‌و‌المسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار کرد: این سازمان با بهره‌گیری از ظرفیت بخش‌های مختلف خود، برنامه‌های ویژه‌ای را به مناسبت ایام پایانی ماه صفر، از ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳، در نمایشگاه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با عنوان «گذر نور؛ در محضر عالم آل محمد (ع)» واقع در پیاده‌راه آیت‌الله طبسی مشهد، برگزار می‌کند.
وی گفت: نشست صمیمی با مدال‌آوران المپیک در قالب برنامه «زائر خورشید» و میزبانی و تقدیر از واقفان برجسته فرهنگی در برنامه «همراه با نیک‌اندیشان ماندگار»، از جمله برنامه‌های این سازمان است. 
حسینی ادامه داد: «کافه کتاب رضوی» نیز با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطوح مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال، پذیرای زائران و مجاوران ،در این نمایشگاه است. 
وی افزود: این سازمان با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال و نوین، برنامه‌هایی با عناوین «روایتگران زینبی»، «کنکاش در موزه»، «تمبر یادگاری دیجیتالی»، «خاطره‌سازی با حرم»، «نمایش آثار تمدنی از طریق واقعیت مجازی» و «جورچین آفتاب هشتم»، در غرفه خود برگزار می‌کند.
حسینی به برگزاری برنامه «زندگی‌بخشی به اسناد تمدنی» به‌منظور آشنایی زائران با روند مرمت اسناد و مطبوعات اشاره و اضافه کرد: دویست و پانزدهمین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز با محوریت رونمایی و معرفی یکی دیگر از نفایس کتابخانه رضوی در این موکب، اجرا خواهد شد. 
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از برگزاری مسابقه «مشاهیر مدفون در حرم را بشناسیم»، به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان نام برد و گفت: نمایشگاه «منتهی به نور» نیز با محوریت غزه، نمایشگاه «وقایع اتفاقیه رضوی» با نمایش مطبوعات دوره قاجار با موضوع حرم مطهر و همچنین نمایشگاه اسناد و نسخه‌های خطی با عنوان «حرم در گذر زمان»، در غرفه این سازمان، پذیرای علاقه‌مندان است. 
وی بیان کرد: برگزاری 4 نشست با محوریت «نگاهی به آیین‌های تاریخی حرم مطهر رضوی»، مسابقه «کتیبه‌های رضوی چه می‌گویند»، اجرای نمایش‌های آیینی و نقالی از جمله نمایش «امن‌ترین پناه» و برپایی میز خدمت، از جمله برنامه‌های سازمان در رواق «گفت‌وگو» نمایشگاه، در این ایام است. 
گفتنی است، کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد و شهرستان‌ها نیز با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، پذیرای عزاداران رضوی در ایام پایانی ماه صفر هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی