پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۶-۱۱

امام رضا (ع) فرهنگ عبودیت را در جامعه اسلامی نهادینه کردند 

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: امام رضا (ع) در دوران امامت خود فرهنگ عبودیت و بندگی خدا را در جامعه اسلامی،  نهادینه کردند. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا صادقی واعظ در ویژه‌برنامه عزاداری دهه آخر ماه صفر حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، بر لزوم تبعیت از سیره امام رضا (ع) تأکید کرد و گفت: ما اگر شناخت درستی نسبت به سیره امام رضا (ع) داشته باشیم و آن را مبنای زندگی خود قرار دهیم، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم بود. 
وی تصریح کرد:یکی از نکات مهم در دوران امامت ایشان فرهنگ‌سازی دینی در میان شیعیان بود، آن حضرت در دوران امامت خود یک سری ویژگی‌ها و خصوصیات و آداب را به‌عنوان فرهنگ در میان پیروان خود نهادینه کرد که یکی از این ویژگی‌ها، فرهنگ عبودیت و بندگی خدا بود. 
وی ابراز کرد: نخستین نکته‌ای که آن حضرت در فرهنگ عبودیت بر آن تأکید داشتند، نماز و آن هم نماز اول وقت بود که ایشان هیچ کاری را مقدم بر نماز اول وقت نمی‌دانستند.
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: توجه به قرآن و تلاوت مداوم آیات این کتاب الهی از دیگر نکاتی بود که حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در نهادینه‌کردن عبودیت بر آن التزام داشتند، در روایات نقل شده که آن حضرت هر سه روز یک‌بار قرآن را، ختم می‌کردند. 
حجت‌الاسلام صادقی واعظ خاطرنشان کرد: ما نیز به‌عنوان پیروان و محبان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) باید بر این دو عنصر مهم یعنی نماز اول وقت و تلاوت قرآن اهتمام داشته باشیم. 
گفتنی است؛ ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع)، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی توسط سید مجید بنی فاطمه و علی برادران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی