پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی انجام شد 
۱۴۰۳-۰۶-۱۲

آشنایی زائران با مرمت آثار فرهنگی در نمایشگاه «گذر نور» در جوار حرم رضوی

به مناسبت ایام پایانی ماه صفر و به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، برنامه «زندگی‌بخشی به اسناد تمدنی» با محوریت آشنایی با روند مرمت آثار فرهنگی در نمایشگاه «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» در مشهد، برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، برنامه زندگی‌بخشی به اسناد تمدنی، از جمله برنامه‌های غرفه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ایام پایانی ماه صفر، در این نمایشگاه فرهنگی در پیاده‌راه آیت الله واعظ طبسی(ره) است که از یکشنبه ۱۱ شهریورماه 1403 آغاز شده و تا جمعه ۱۶ شهریورماه ادامه دارد.
در این غرفه، مرمت نشریات و اسناد قدیمی، نسخ چاپی و چاپ سنگی و همچنین نقاشی‌های سه‌پایه‌ای و نقاشی‌های روی بوم، در مقابل دیدگان زائران و مجاوران انجام می‌شود که روز نخست برگزاری این برنامه با مرمت نقاشی‌های روی بوم و نشریات قدیمی، همراه بود.
دراین‌میان، زائران فرهنگ‌دوست نیز در خصوص چگونگی نگهداری، حفاظت و مرمت آثار نقاشی، چاپ سنگی و روزنامه‌ها و همچنین تفاوت بین آثار چاپ سنگی و خطی، از کارشناسان این سازمان سؤالاتی را مطرح کردند که به آن‌ها پاسخ داده شد.   
همچنین اطلاعاتی درباره چگونگی ساخت کاغذ تیشو، به علاقه‌مندان ارائه شد. چگونگی نگهداری آثار مکتوب و موزه‌ای در شرایط محیط منزل، از دیگر مطالبی بود که در پاسخ به زائران حاضر در این غرفه، ارائه شد. 
لازم به ذکر است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی، از ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه سال جاری در محل این نمایشگاه در جوار بارگاه نورانی امام هشتم (ع)، پذیرای زائران و مجاوران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی