پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی در جمع زائران عزادار تبیین کرد
۱۴۰۳-۰۶-۱۲

آخرین وصایای پیامبر(ص) در آخرین لحظات حیات به امیرالمومنین(ع)  

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: پیامبر اکرم(ص) در آخرین لحظات عمر شریف خود مهمترین وصایای خود را در قالب چند جمله به امیرالمومنین(ع) بیان داشتند.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ویژه برنامه سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که ظهر امروز با حضور خیل کثیر عزاداران نبوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: مهمترین وصایای پیامبر اسلام(ص) که رئوس سیره نبوی است، توصیه به خردورزی بود. اصل و اساس دین بر مبنای عقل سلیم است انسان مومن هرگز بر خلاف عقل سلیم رفتار نمی‌کند. 
این کارشناس دینی اظهار داشت: پیامبر(ص) به پیامبری مبعوث شد تا مردم را به علم‌آموزی و خردورزی دعوت و زنجیرها و بندهای اوهام و خرافات را از پای عقل انسان بردارد تا علم، روشنابخش راه آنها در زندگی باشد. آن حضرت از عقل به عنوان اصل دین و اسلحه‌ای برای پیشرفت یاد کرده‌اند. 
وی ادامه داد: افراد جامعه اسلامی اگر زندگی خود را بر مبنای علم و دانش پیش ببرند آن جامعه در همه زمینه‌ها پیشرفت خواهد کرد.  به طور کلی افراد جامعه اسلامی باید یا خود عالم باشند و یا در محضر علمای دین درس آموزی کنند چرا که تنها در این صورت است که می‌توانند پیشرفت کنند. 
سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: یکی دیگر از وصایای پیامبر اکرم(ص) در آخرین لحظات حیات توصیه به صبر بود. انسان با صبوری و مقاومت می‌تواند در برابر مشکلات مقاوم باشد و بر همه مشکلات فائق آید. 
گفتنی است؛ قرائت زیارت مختصر رسول الله(ص) و مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت با نوای حزین مهدی نیکبخت و نوحه‌سرایی کاظم غلامشاهی از دیگر بخش‌های ویژه برنامه روز رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی بود. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی