پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت ایام پایانی ماه صفر انجام شد
۱۴۰۳-۰۶-۱۲

برپایی نمایشگاه مطبوعات «وقایع اتفاقیه رضوی» 

به مناسبت ایام پایانی ماه صفر، نمایشگاه مطبوعات «وقایع اتفاقیه رضوی» توسط اداره مطبوعات آستان قدس رضوی در پیاده‌راه آیت‌الله واعظ طبسی(ره) مشهد برپا شد. 

به گزارش آستان نیوز، این نمایشگاه با نمایش 9 تابلو از نشریات نفیس تاریخی موجود در آرشیو اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از 10 شهریورماه 1403، در محل غرفه این سازمان در نمایشگاه فرهنگی «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» در مشهدمقدس، برگزار شده است.  
در تابلوهای نمایشگاه  وقایع اتفاقیه رضوی، تصویر صفحات نشریات نفیسی نظیر روزنامه وقایع اتفاقیه، روزنامه اردوی همایون، روزنامه ایران و روزنامه اختر که در آن‌ها اخبار و مطالب مهمی از آداب و رسوم و برگزاری شعائر مذهبی حرم مطهر در دوره قاجار چاپ شده است، به چشم می‌خورد. 
در این تابلوها، سیر تمدنی مطبوعات دینی مرتبط با حرم مطهر رضوی و امام رضا (ع) به تصویر کشیده شده است،همچنین این تابلوها روایتگر مطالبی با محوریت شفایافتگان و معماری و بافت حرم مطهر است. 
در واقع، اخبار و مقالات بسیار مهم و دقیقی از مجموعه حرم مطهر و مشهد مقدس در ادوار گذشته در لابه‌لای صفحات روزنامه‌ها و مجلات نفیس درج شده است که تصویر واقعی و زیبایی از ارادت مردمان این سرزمین به امام رضا (ع) را نشان می‌دهد وبسیاری از این اخبار و مقالات مهم توسط اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، استخراج شده است. 
آرشیو مطبوعات کتابخانه آستان قدس رضوی با دارابودن بیش از 2 میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه، یکی از غنی‌ترین و کامل‌ترین آرشیوهای مطبوعاتی در کشور است که به محققان داخلی و خارجی خدمات‌رسانی می‌کند. 
تدوین کتاب و مقاله و تولید پادکست و کلیپ‌های صوتی تصویری از منابع ارزشمند این آرشیو، از دیگر فعالیت‌های این اداره در راستای اطلاع‌رسانی به علاقه‌مندان است. 
گفتنی است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی، از ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه سال جاری در محل نمایشگاه گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)، در جوار بارگاه نورانی امام هشتم (ع)، پذیرای زائران و مجاوران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی