پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی تاکید کرد
۱۴۰۳-۰۶-۱۳

اهمیت الگو گرفتن از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) برای سعادت فرد و جامعه  

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: الگو گرفتن از سیره نبوی راه درست زندگی کردن را به ما نشان می‌دهد و موجب سعادت فرد و جامعه می‌شود.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری ایام رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) که با حضور خیل عزاداران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر اهمیت الگوگرفتن از سبک زندگی رسول خدا(ص)، به تبیین ابعاد فردی و اجتماعی سیره نبوی پرداخت.
وی تصریح کرد: سیره پیامبر اکرم(ص) در بعد فردی شامل مجموعه رفتارهای آن حضرت در محیط خانواده می‌شود. آن حضرت زمان حضور خود در خانه را به سه بخش تقسیم می‌کرد. قسمتی از این زمان را به عبادت، قسمتی را برای رسیدگی به خانواده و قسمتی را برای رسیدگی به امور شخصی اختصاص می‌دادند.
این کارشناس دینی در ادامه به معرفی سیره اجتماعی پیامبر اکرم(ص) پرداخت و اظهار کرد: حضرت ختمی مرتبت(ص) در بین مردم بسیار گشاده‌رو و خوش اخلاق بودند و تا آخر عمر کسی را با نیش زبان آزار ندادند.
حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: شوخ طبعی، تلاش برای ایجاد الفت و دوستی بین مردم، راست‌گویی، تکریم بزرگان هر قوم هر چند که کافر باشند، تشویق کار خوب و تذکر برای کار بد از دیگر ویژگی‌های سیره اجتماعی پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) است. 
وی در پایان بر اهمیت ترویج این ارزش‌ها در جامعه کنونی تأکید و بیان کرد: این امر با الگوگرفتن از سیره نبوی در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی میسر خواهد شد.
گفتنی است؛ قرائت زیارت امین‌الله با نوای جعفر ملائکه و مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی