پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۱۳

اجرای نمایش آئینی «مَصائِبَ الشّام» به زبان عربی در حرم رضوی 

هم زمان با آخرین روزهای ماه صفر و ایام حزن و اندوه اهل‌بیت (ع)، نمایش آئینی «مَصائِبَ الشّام» در حرم مطهر رضوی اجرا شد. 

به گزارش آستان ‌نیوز، این نمایش آئینی که بیانگر مصیبت‌های اهل‌بیت سیدالشهدا (ع) بعد از واقعه عاشورا و دوران اسارت است، با حضور جمعی از زائران عرب‌زبان حرم مطهر رضوی، در صحن غدیر حرم مطهر رضوی اجرا شد. 
این نمایش به سفارش مدیریت زائرین غیرایرانی و با اجرای گروه نمایشی «اشک خاک» در چهار پرده به نمایش در آمد است که در هر پرده‌، یکی از صحنه‌های حزن‌انگیز مصائب کاروان اسرا اجرا شد. 
در پرده اول نمایش، حضور کاروان اسرا در کوفه و خطبه امام سجاد (ع) در کوفه نمایش‌داده‌شده، پرده دوم، ورود کاروان اسرا به کاخ یزید را به نمایش گذاشت و پرده سوم این نمایش آئینی نیز به خطبه‌خوانی امام سجاد (ع) در کاخ یزید و رسواکردن او، اختصاص یافت. 
در چهارمین پرده این نمایش، داستان حضرت رقیه (س) دختر سه‌ساله امام حسین (ع) که از غم دوری پدر در کنج خرابه شام جان داد، به نمایش گذاشته شد. 
مخاطبان این نمایش با دیدن صحنه‌های این رویداد، در سوگ مصیبت‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) اشک ماتم ریختند و فریاد واحسینا سر دادند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی