پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در ایام پایانی ماه صفر انجام شد 
۱۴۰۳-۰۶-۱۳

استقبال ویژه زائران از نمایشگاه «حرم مطهر در گذر زمان» در جوار حرم رضوی

برگزاری نمایشگاه اسناد و نسخ خطی قرآنی «حرم مطهر در گذر زمان و سیر تحول خوشنویسی» در پیاده‌راه آیت‌الله واعظ طبسی (ره)مشهد، مورد استقبال ویژه زائران حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر، قرار گرفت.   

 به گزارش آستان نیوز، این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت ایام شهادت حضرت رضا (ع) و باهدف معرفی منتخبی از نفایس موجود در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در غرفه این سازمان در نمایشگاه فرهنگی «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)»، در جوار حرم مطهر رضوی دایر شده و تا ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳، پذیرای فرهنگ‌دوستان است.
در این نمایشگاه، منتخبی از عکس‌های قدیمی مشهد و حرم مطهر رضوی از دوره قاجار تا زمان انقلاب اسلامی (سال ۱۳۵۷) در قالب 16 تابلو به نمایش گذاشته شده است. 
تصویرهایی از گنبد مطهر حرم رضوی، صحن عتیق (انقلاب) و صحن جدید (آزادی)، سقاخانه، خیابان‌های اطراف حرم مطهر و سایر اماکن وابسته به این آستان مقدس در تابلوهای نمایشگاه حرم مطهر در گذر زمان، به چشم می‌خورد. 
همچنین چند نمونه از اسناد تاریخی مراسم عزاداری دهه آخر صفر در چهار تابلو این نمایشگاه قابل‌مشاهده است، نمایش فیلم‌های قدیمی از مشهد و حرم مطهر حضرت رضا (ع)، از دیگر جلوه‌های بصری نمایشگاه حاضر است.  
در بخش دیگر نمایشگاه، سیر تحول خوشنویسی با نمایش تصویرهایی از هشت نسخه‌ خطی قرآنی موجود در گنجینه رضوی متعلق به ادوار مختلف از جمله نسخه‌های منسوب به دست خط امام علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، در معرض دید عموم زائران و مجاوران گذاشته شده است.
لازم به ذکر است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی، از ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه سال جاری در محل این نمایشگاه در جوار بارگاه نورانی امام هشتم (ع)، پذیرای زائران و مجاوران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی