پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۱۴

نقل روایاتی از سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو در کتاب "اعترافات غلامان "

کتاب "اعترافات غلامان " اثری پرمخاطب از انتشارات به‌نشر، روایاتی بدیع و خواندنی از سفر تاریخی امام رئوف از مدینه به مرو را توصیف می‌کند.

به گزارش آستان‌نیوز،  این اثر به ماجرای ولایتعهدی امام رضا(ع) و اعترافات ۳۰ غلام مامون در مرو اشاره دارد، غلامان آنچه را که در سال‌های ولایتعهدی امام هشتم (ع) بر آن‌ها گذشته را بازگو و قضاوت خوانندگان را ،بر می‌انگیزند.
 استفاده از زاویه دید جدید، یکی از جذابیت‌هایی است که نویسنده، برای خلق داستان بهره گرفته است.  
حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده اثر در این باره گفت: برای نوشتن این اثر تحقیق بسیاری کردم و قصد داشتم مسیر تازه و قالبی جدید پیدا کنم که بتوانم داستانی را که بارها تکرار شده و توسط دیگران گفته شده را به شیوه تازه و تاثیرگذار نقل کنم و این امر، بزرگترین چالش برای من بود.
وی ادامه داد: در نهایت کتاب "عیون اخبار الرضا(ع)" که منبعی معتبر در مورد زندگی امام رضا(ع) است، این امکان را فراهم کرد که برای خلق داستان در فضایی متفاوت کار کنم.
شاه‌آبادی تصریح کرد: برای خلق این فضای تازه و مناسب برای نوجوانان سعی کردم از شیوه روایی با زاویه دید متفاوت استفاده کنم.
 زاویه دید ۳۰ غلام که درعین اینکه هر کدام جداگانه صحبت می‌کردند انگار موجودیتی واحد داشتند. این موجودیت واحد و تفاوت‌های درونی سبب می‌شد که ما تشتت زاویه دید نداشته باشیم .
این اثر از سوی انتشارات به‌نشر تاکنون در ۸ نوبت با شمارگان ۵۹ هزار و ۵۰۰ نسخه به زیور چاپ آراسته شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی