پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حرکت پیشرو حرم مطهر رضوی در آموزش هوش مصنوعی
۱۴۰۳-۰۶-۱۴

از آگاهی‌بخشی تا تولید محتوای تخصصی

در دنیای امروز که هوش مصنوعی با سرعتی شگفت‌انگیز در حال گسترش است، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای هیات دولت به ضرورت تسلط بر لایه‌های پیچیده این فناوری اشاره کردند. 

به گزارش آستان نیوز، در راستای این دیدگاه و برای آماده‌سازی جامعه برای مواجهه با چالش‌های آینده، اداره آموزش حرم مطهر رضوی با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند، دوره‌های آموزشی جامع و تخصصی در زمینه هوش مصنوعی را، طراحی و اجرا کرده است. 
این دوره‌ها با محوریت آشنایی مقدماتی و کاربردی با هوش مصنوعی، به موضوعات کلیدی مانند چت‌بات‌های هوش مصنوعی، مهندسی پرامپت (زبان تخصصی مورد استفاده در هوش مصنوعی)، تولید محتوا با کمک هوش مصنوعی و بررسی کاربردهای مختلف این فناوری در حوزه کسب و کار می‌پردازند.
این کلیپ‌ها از طریق سامانه آموزش مجازی رسمی آموزش حرم مطهر در اپلیکیشن نسیم رضوان و کانال اطلاع‌رسانی آموزش در پیام‌رسان ایتا در دسترس عموم قرار گرفته است. 
این مجموعه اقدامات، نه تنها نشان‌دهنده تعهد حرم مطهر رضوی به پیشگامی در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین است، بلکه همچنین بیانگر تلاش‌های مداوم این نهاد برای تأمین نیازهای آموزشی و فرهنگی زائران و خادمان حرم است. 
در زمانی که جهان با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در حوزه فناوری مواجه است، این نوع اقدامات می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر نهادهای آموزشی و فرهنگی کشور مورد توجه قرار گیرد.
لازم به ذکر است، در کنار آموزش‌های مجازی در حوزه هوش مصنوعی، آموزش‌های کارگاهی حضوری در حوزه هوش مصنوعی، سواد رسانه و... برای خدمه حرم مطهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
ضرورت ارتباط با جهان اسلام 
یکی از اقدامات برجسته در این زمینه، تولید و تدوین 100 کلیپ آموزشی از مکالمات پرکاربرد زبان انگلیسی در حرم مطهر رضوی است. 
این کلیپ‌ها که با نظارت و تدریس دکتر اکبری، مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه امام رضا(ع) و از خادمان آموزش حرم مطهر، تهیه شده‌اند، با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران خارجی و ارتقای سطح مکالمات در حرم تولید شده‌اند. 
این کلیپ‌ها از طریق کانال رسمی آموزش حرم مطهر در ایتا در دسترس عموم قرار گرفته است. همچنین، برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید کلیپ‌های مشابه به زبان‌های عربی، اردو و ترکی نیز در دست اقدام است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی