پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۱۴

حرم مطهر رضوی در شب شهادت غریب الغربا یکپارچه عزا و ماتم بود

حرم مطهر رضوی در شب شهادت غریب الغربا؛ اَلُسلطان اَبَالحَسَن عَلی بنِ موسَی الرِّضا المُرتَضی(ع) یکپارچه غرق در عزا و ماتم بود.  

به گزارش آستان‌ نیوز، در شب شهادت مظلومانه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بارگاه منور رضوی مملو از زائرانی بود که با دل‌هایی مملو از حزن و اندوه، پروانه‌وار گرد حریم نورانی این امام غریب جمع شده‌ و بر مظلومیت و غربت او اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در این مراسم باشکوه که ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد؛ به تبیین سفارش‌های امام رضا(ع) به شیعیان که در نامه‌ای خطاب به عبدالعظیم حسنی نوشته شده است، پرداخت و بیان کرد: آن حضرت در این نامه به دوستان و موالیان خود سفارش کرده‌اند که نگذارند شیطان در دل آنها نفوذ کند. 
وی تصریح کرد: همچنین در این نامه امام رضا(ع) پیروان و دوستداران خود را به راستگویی، صداقت و ادای امانت دعوت کرده است. راستگویی و امانتداری دو شرط اصلی دین‌داری است. شیعیان اهل دروغ و خیانت نیستند و همواره با یکدیگر رفتاری توام با صداقت دارند. 
حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه با اشاره به سیره عملی امام رضا(ع) اظهار کرد: آن حضرت با اینکه از نظر اجتماعی جایگاه والایی داشت، همواره با همه مردم و حتی زیردستان خود مهربان بود و هنگام غذا همسفره مردم می‌شد و با آنها غذا تناول می‌کرد. 
گفتنی است؛ در این مراسم زائران و مجاوران سوگوار با قرائت فرازهای دعای توسل که با نوای سید مجید بنی‌فاطمه قرائت شد برای برآورده شدن حوائج همه مسلمین جهان و در راس آن فرج امام زمان(عج) دست به دعا برداشتند و برای استجابت این دعاها اهل بیت پاک و مطهر رسول الله(ص) را به درگاه خدا واسطه قرار دادند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی