پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۱۴

عزاداری هیئات مذهبی مازندرانی‌ها در «حسینیه حرم» در ایام شهادت امام رضا(ع)

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت ولی نعمت‌مان حضرت رضا(ع) جمعی از عزاداران استان مازندران با حضور در «حسینیه حرم» واقع در صحن قدس حرم مطهر رضوی به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش آستان نیوز، اعضای هیئات مذهبی استان مازندران با عزاداری در این مکان مقدس زیباترین جلوه‌های عشق و ارادت خود به محضر ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت شمس الشموس(ع) را به نمایش گذاشتند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم یعقوبیان، امام جمعه شهر آمل در این مراسم باشکوه به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به رافت و مهربانی امام رضا(ع) بیان کرد: آن حضرت همواره با مردم همنشین بود و تا زمانی که همه آنها سر سفره حاضر نمی‌شدند غذا تناول نمی‌کرد. 

وی تصریح کرد: بعد از به شهادت رسیدن امام رضا(ع)، زنان نوغان مهریه‌های خود را به همسران خود بخشیدند و با کمال احترام در تشییع جنازه آن حضرت شرکت و ارادت خود را به ایشان ابراز کردند. 

امیر حسین موسوی شاعر و از چهره‌های ادبی استان مازندران نیز در این مراسم با زبان شعر مدح سلطان علی بن موسی الرضا(ع) را گفت. 

گفتنی است؛ مردم ولایتمدار مازندران نیز از طریق شبکه استانی طبرستان با عزاداران حاضر در حسینیه حرم که شامل 500 نفر از هیئات مذهبی شهرهای مختلف مازندران از جمله آمل ساری، بهشهر، گلوگاه، قائمشهر، بابل و ...بودند با زبان و گویش مازندرانی نغمه‌های ماتم و اندوه در سوگ آل الله(ع) سر دادند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی