پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر انجام گرفت
۱۴۰۳-۰۶-۱۴

 استقبال زائران حرم رضوی از اجرای نمایش «آئینی حقیقت آهوان» 

اجرای نمایش آئینی «حقیقت آهوان» که در روزهای پایانی ماه صفر در جوار حرم مطهر رضوی به اجرا در آمد، با استقبال گرم زائران این حریم ملکوتی همراه بود. 

 به گزارش آستان نیوز، در روزهای پایانی ماه صفر که منتهی به شهادت امام رضا(ع) می‌شود، هر کس تلاش می‌کند با هر بضاعتی که دارد به زائران حضرت خدمت‌رسانی کند تا شاید مورد قبول قرار گیرد. 
اجرای نمایش خیابانی حقیقت آهوان، ابراز ارادت اهالی هنر به ساحت مقدس این امام همام است که در پنج روز پایانی ماه صفر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به اجرا درآمد .
استقبال گرم زائران از این نمایش موجب شگفتی دست اندرکاران این نمایش شد و انگیزه آنها را برای تولید نمایش‌های آئینی در آینده بیشتر کرد. 

 

اثر هنری بر اساس حقیقت 

آرش رضایی نویسنده و کارگردان این نمایش که عنوان هنرمند برتر استان لرستان را در کارنامه هنری خود دارد، در حاشیه اجرای این نمایش آئینی گفت: این نمایش همانطور که از نامش پیداست به موضوع ضامن بودن و ضمانت امام رضا(ع) که در کتاب‌ها آمده تهیه و تولید شده است. 
وی تصریح کرد: مهم نیست که داستان ضامن آهو حقیقت دارد یا نه، مهم نقش ضامن بودن امام رضا(ع) است که در این اثر هنری به نمایش در آمده است. 
رضایی ادامه داد: داستان حقیقت آهوان روایت دختری است که غرق فضای مجازی شده و داستان متحول شدن و هدایت او در پناه امام رضا(ع) با داستان آهوها ،گره می‌خورد. 

 

نخستین اجرای نمایش حقیقت آهوان 

وی با بیان این که این نمایش برای نخستین‌بار به روی صحنه رفت، ادامه داد: تصمیم گرفتیم با توجه به موضوع، نمایش آن را در جوار حرم مطهر رضوی اجرا کنیم تا به این ترتیب توانسته باشیم به زائران حضرت خدمتی کنیم و لحظاتی معنوی برای آنها رقم بزنیم. 
رضایی افزود: استقبال زائران از این نمایش خیلی خوب بود و بیشتر آنها موقع تماشای نمایش تحت تاثیر قرار می‌گرفتند و اشک می‌ریختند. امیدورایم تولید این اثر گامی در جهت رهایی دختران سرزمینمان از دامی که دشمن در فضای مجازی برای آنها پهن کرده ،باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی