پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معرفی کتاب‌های به نشر که خوبی‌ها را به تصویر می‌کشد
۱۴۰۳-۰۶-۱۵

 قصه‌هایی از احادیث امام رضا (ع) برای کودکان تا داستان‌های جذاب

 مجموعه «یک قصه یک حدیث» از انتشارات به نشر، قصه‌هایی درباره احادیث امام رضا (ع) است که کودکان را با نکات آموزنده، احادیث و زندگی امام رضا (ع) آشنا می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، داستان هر کتاب درباره یکی از احادیثی است که از امام رضا (ع) نقل شده است تا معنا و مفهوم سخنان آن شخصیت بزرگ برای مخاطب کودک، راحت‌تر و ملموس‌تر روایت شود.
در کتاب «یک مسابقه و این همه ماجرا» مصطفی رحماندوست، برای بیان اهمیت خوش‌رفتاری، دست ما را در دست پسربچه این قصه می‌گذارد تا ببینیم چگونه با خوش‌رفتاری و راست‌گویی می‌شود به خواسته‌های خود رسید.
کتاب «مسابقه و دوچرخه» به قلم سید ناصر هاشمی داستانی درباره امانت‌داری است. در کتاب «من و اژدها کوچولو» کلر ژوبرت، قصه‌ای متفاوت را از زبان اژدهایی که با به‌یادآوردن حرف‌های دوستش، خشمگین می‌شد را نوشته تا به کودکان گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال بیاموزد، چطور کینه را از دل‌هایشان دور کنند. «خورشید خورشیدها» اثری از محمود پوروهاب درباره پاکیزگی و کتاب «پول گم شده» به نویسندگی سید سعید هاشمی روایتگر داستانی درباره کنترل زبان و دوری از غیبت است.
 «آقای رنگارنگ» به قلم سید محمد مهاجرانی شامل داستانی درباره سلامتی و پرهیز از پرخوری است و در کتاب «یک یادگاری» داستانی درباره سفر و اهمیت دوستی با طبیعت را شامل می‌شود که به قلم فاطمه بختیاری، نوشته شده است.
کتاب‌های «جشن تولد سارا»، «زیر قولم نمی‌زنم»، «دست‌هایی با عطرهلو»، «بلیت‌های شهربازی» و «هدیهٔ بابا» از دیگر آثار این مجموعه هستند که به بیان موضوعات بخشندگی و سخاوت، مهربانی به پدر و مادر و ارتباط با خویشاوندان و... اختصاص دارد.
این آثار توسط علی باباجانی، فاطمه ظهیری، هاجر زمانی، سیدسعید هاشمی و سیدناصر هاشمی نوشته شده‌اند.
 سیده زهرا نبئی، فاطمه متألّه، امید خلیفی، سحر فرهادروش، ساره محمدپور، فریده نصیب، سولماز جهانگیر، مهدی بادیه‌پیما، زهرا هاشمی و زهرا رسولی از تصویرگران این مجموعه هستند که انتشارات به نشر هر یک از کتاب‌های این مجموعه را در ۲۴ صفحه مصور رنگی برای گروه سنی کودکان، منتشر کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی