پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی: 
۱۴۰۳-۰۶-۱۵

 زیارت امام رضا (ع) زمینه‌ساز رسیدن به نور و حیات است

 مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی در دومین نشست «نگاهی به آیین‌های تاریخی حرم مطهر رضوی» در نمایشگاه «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» مشهد، گفت: زیارت امام رضا (ع) زمینه‌ساز رسیدن به نور و حیات است.

به گزارش آستان نیوز، محمدهادی زاهدی در این نشست که با موضوع زیارت، شامگاه چهارشنبه، ۱۴ شهریورماه در رواق گفت‌وگو در نمایشگاه فرهنگی آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی هم باید به ائمه اطهار (ع) وفادار بود و هم باید به زیارت قبور آنان نیز رفت. به عبارتی، با زیارت قبور ائمه اطهار (ع)، پیمانی که با آنان بسته‌ایم، محکم‌تر خواهد شد.
زاهدی با اشاره به دعای اذن ورود به حرم مطهر رضوی و همچنین لقب «شمس الشموس» حضرت رضا (ع)، تصریح کرد: وقتی به زیارت امام رضا (ع) می‌رویم، خود را در مقابل نور قرار داده و از ظلمت، رهایی می‌یابیم. دراین‌بین، هر جا نور باشد، همان‌جا بهشت است، بنابراین، همین‌جا بهشت است.
وی ادامه داد: اگر من توانستم از خودپرستی، کبر، حسد و هر چه گناه و خطاست، بگریزم و به نور پناه ببرم، بهشتی می‌شوم، در واقع، اگر آینه وجودم را پاک کنم، احساس زندگی و حیات می‌کنم.

 
 احساس آرامش پس از زیارت حضرت رضا (ع)
 مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی با اشاره به این که زیارت عارفانه به معنای این نیست که فرد باید به درجات بالایی رسیده باشد، گفت: اگر به زیارت خود امام رضا (ع) بروید، به سرچشمه نور رسیدید، دراین‌میان، اگر فرد حتی به زیارت بارگاه امام رضا (ع) برود، در سه بزنگاه؛ قبر، صراط و وقتی نامه عمل را به او می‌دهند، امام یاورش خواهد بود.
وی تصریح کرد: البته این امر به معنای این نیست که هر کاری خواستیم انجام دهیم؛ بلکه وقتی خود را با امام رضا (ع) پیوند بزنیم، نباید راهمان را از این امام همام، جدا کنیم.
زاهدی افزود: هر فرد غم‌دیده که امام رضا (ع) را زیارت کند، تیرگی و تردیدها که از جنس ظلمت است، از وجودش پاک می‌شود چنان‌که وقتی از زیارت این امام همام برمی‌گردیم، سبک‌بال و آسوده‌تر می‌توانیم به زندگی خود ادامه دهیم.
وی با بیان تاریخچه مختصری درباره توجهاتی که به قبر امام رضا (ع) در طول تاریخ شده است، گفت: از قرن چهارم هجری قمری تا کنون، ارادتمندان این امام بزرگوار به زیارت حرم مطهر ایشان مشرف شده‌اند.
زاهدی با اشاره به زیارت‌نامه امام رضا (ع)، افزود: وقتی به زیارت امام هشتم (ع) می‌آییم، یعنی به زیارت تمام آدم‌های خوب آمده و خود را با این سلسله خوبان، پیوند زده‌ایم.
در این نشست، کلیپی با محوریت «تاریخچه زیارت حرم مطهر رضوی» پخش شد که موردتوجه زائران و مجاوران حاضر قرار گرفت.
لازم به ذکر است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اجرای برنامه‌های گوناگون، از ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه سال جاری در محل نمایشگاه فرهنگی این آستان مقدس در پیاده‌راه آیت‌الله واعظ طبسی (ره) در مشهد مقدس، پذیرای زائران و مجاوران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی