پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک واقف برجسته کتاب:
۱۴۰۳-۰۶-۱۶

حاصل نیم قرن تلاش علمی‌ام را به کتابخانه رضوی اهدا کردم

یک واقف برجسته کتاب گفت: حاصل نیم قرن تلاشم را در حوزه گردآوری کتاب به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کردم. 

به گزارش آستان نیوز، دکتر محمدرضا جواهری در حاشیه برگزاری برنامه «همراه با نیک‌اندیشان ماندگار» در نمایشگاه فرهنگی پیاده‌راه آیت الله واعظ طبسی(ره) مشهدمقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به‌دلیل تحصیل در حوزه علمیه و سپس در دانشگاه و تدریس در این دو مجموعه علمی آموزشی، کتاب‌هایی را در طول پنج دهه گذشته گردآوری کردم تا در تحصیل و تدریس از آن‌ها استفاده کنم.
وی با بیان این که متولد سال 1341 است، ادامه داد: از سال 1354 که وارد حوزه علمیه مشهد و مدرسه مرحوم آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی شدم، شروع به خرید کتاب کردم و توانستم کتابخانه‌ای از کتاب‌های درسی و غیردرسی را در این مدت در خانه، فراهم کنم. 
این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به این که بارگاه ملکوتی رضوی، قلب ایران و کتابخانه آستان قدس رضوی نیز مرکز کتابخانه‌های کشور است، گفت: در سال 1402، تصمیم گرفتم کتابخانه شخصی خود را که دربردارنده 9 هزار جلد کتاب بود، به کتابخانه آستان قدس رضوی تقدیم کنم.
وی افزود: با مسئولان این کتابخانه هماهنگ کردم و به همت کارشناسان آن، کتاب‌ها به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، منتقل شد. 

 

اهدای کتاب به قصد قربت

جواهری تصریح کرد: با خشنودی و رضایت کامل، خاطری آسوده و همچنین قصد قربت، تمام این کتاب‌ها را به این کتابخانه ارزشمند تقدیم کردم و خوشحال هستم که توانستم در زمان حیات خود این کار را انجام دهم. 
وی افزود: این کتاب‌های اهدایی توسط کارشناسان کتابخانه رضوی بررسی و هر کدام که در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و مخزن کتاب آن موجود نباشد، در آن‌جا قرار داده می‌شود و سایر کتاب‌ها نیز به کتابخانه‌های وابسته به این آستان مقدس ارسال می‌شود تا اهل علم و پژوهش بتوانند از آنها استفاده کنند.
این واقف فرهنگی، بیان کرد: خدا را سپاسگزارم که توفیق انجام این کار ارزشمند نصیبم شد و کتاب‌های کتابخانه شخصی‌ام در مکانی قرار گرفت که پژوهشگران مختلف می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
در ادامه جواهری گفت: دراین‌میان، جالب است بدانید قرار شده بود مُهری تهیه و روی مجموعه کتاب‌های اهدایی زده شود من به شوخی به پسرم گفتم، مهری با عبارت «اهدایی مرحوم محمدرضا جواهری» تهیه کند. 
وی خاطرنشان کرد: پسرم این صحبت را جدی گرفت و این مهر را تهیه کرد و آن را به دوستان دادیم تا روی کتاب‌ها بزنند.
 بنابراین برخی تصور کرده بودند که مرحوم محمدرضا جواهری، پدرم هستند و این اهدا به یاد و نام ایشان صورت می‌گیرد، موضوع این مهر نیز این خاطره جالب را برای ما رقم زد.  
گفتنی است، برنامه «همراه با نیک‌اندیشان ماندگار» با هدف معرفی و تجلیل از واقفان فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از 10 تا 15 شهریور 1403، در غرفه این سازمان در نمایشگاه «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» در جوار حرم رضوی، برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی