پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۱۴

خادمان رضوی عزادار، تسلای داغ جگرسوز جواد الائمه(ع)

در سالروز شهادت جانگداز حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خادمیاران رضوی البرز ضمن تجمع، پیاده‌روی و عزاداری، موکب‌های پذیرایی مختلفی برای خدمت‌رسانی برپا کردند.

به گزارش آستان نیوز از البرز؛ خادمیاران رضوی استان البرز در میدان شهدا تجمع کرده و در قالب دسته عزاداری به سمت آستان مقدس امامزاده حسن(ع) پیاده‌روی کردند تا ضمن بیعتی دوباره، ارادت خود را در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) خدمت ایشان اعلام کنند.
بسیاری از خادمین رضوی که به تازگی از سفر اربعین و کربلا بازگشته‌اند، طعم عطش و گرما را چشیده‌اند، اما طعم داغ جگر سوخته‌ی امام مهربانی‌ها را کسی نچشیده است و آن را تجربه نکرده است.
امروز چشم‌ها می‌بارند و قلب هر کسی در کنج تنهایی خویش تا پنجره‌ی فولاد پرواز می‌کند و خود را گره میزند به ضریحی که نجات بخش تمام نیازمندان و دلشکستگان است.
همه سیاه پوشیده‌اند و کودکانشان را سیاه پوشانده‌اند تا در محضر صاحب عزا، حضرت صاحب الزمان(عج)، بگویند ما نیز برای عرض ادب و تسلیت آمده‌ایم و هر روز و هرشب دعاگوی تعجیل در ظهورت هستیم.
دسته‌ی بزرگ و طولانی خادمیاران رضوی البرز، از میدان شهدا تا میدان توحید کشیده شده و نزدیک آستان مقدس امامزاده حسن(ع) در مقابل موکب‌های پذیرایی خادمیاران متوقف می‌شود تا زائران و عزاداران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) گلویی تر کنند و با یاد اباعبدالله الحسین(ع)، آن تشنه‌ی مظلوم، بر ظالمان لعنت بفرستند.
صفوف طولانی خادمیاران با پرچم‌های افراشته‌ی عزا وارد صحن امامزاده می‌شود و با استقرار پرچم معطر و سبز رضوی در جایگاه، مراسم سوگواری اباالجواد(ع) آغاز می‌شود و در نهایت پس از سخنرانی و مداحی، با اقامه‌ نماز جماعت ظهر، پایان می‌پذیرد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی