پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۶-۱۴

اجتماع خادمیاران رضوی آذربایجان شرقی در سالروز شهادت امام رضا(ع)

مراسم اجتماع بزرگ خادمیاران و یاوران رضوی کانون‌های خدمت رضوی استان آذربایجان شرقی در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، حمید باقرپور معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی استان گفت: در روز آخر ماه صفر و در سالروز شهادت ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) همزمان با سایر نقاط کشور با حضور خادمیاران و یاوران رضوی از کانون‌های خدمت رضوی شهرستان‌های تبریز، سردرود، خسروشهر، باسمنج، آذرشهر و هریس مراسم اجتماع بزرگ عزاداران رضوی در مصلای اعظم امام خميني(ره) تبریز برگزار شد.
وی افزود: این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در ساعت 16:30 آغاز و بعد از  قرائت و همخوانی دسته جمعی صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع)، دسته عزاداری سنتی شاه حسین گویان با به هم پیوستن عزاداران شروع و دسته عزا در یک ترتیب و نظم خاص از مصلا به طرف میدان ساعت حرکت کرده و خادمیاران و یاوران رضوی و مردم حاضر در اطراف دسته عزاداری با آه و اشک در رثای شهادت مظلومانه امام رئوف به سینه‌زنی و عزاداری پرداختند.
باقرپور اضافه کرد: اجتماع عزادارن که با پرچم دسته عزاداری «خدام الرضای تبریز» و با حضور قریب به بیش از 2 هزار نفر از خادمیاران، یاوران و دلدادگان رضوی در حرکت بود مورد استقبال شهروندان تبربزی قرار گرفت و حاضرین دل‌های خود را از کنار دسته عزا روانه مشهد الرضا(ع) کردند.
وی با بیان اینکه تمامی حاضرین در مراسم بعد از اقامه نماز، از سفره پربرکت اطعام رضوی بهره‌مند شدند، اضافه کرد: با هماهنگی قبلی به عمل آمده مراسم اجتماع بزرگ خادمیاران و یاوران رضوی به مدت ۶٠ دقیقه بطور مستقیم از سیمای مرکز سهند و صدای تبریز برنامه «آخشاملار» پخش زنده شد.
 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی