پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سرپرست چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در  آئین گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ خبر داد:
۱۴۰۳-۰۶-۱۷

چاپ 50 میلیون کتاب طی 15 سال در موسسه چاپ  انتشارات آستان قدس رضوی 

با همکاری موسسه چاپ و انتشارات، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ویژه‌برنامه گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ، برگزار شد.

 به گزارش آستان‌نیوز، این مراسم صبح امروز ۱۷ شهریور با حضور جمعی از مسئولان و پژوهشگران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، آفرینش‌های هنری و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در محل مرکز بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.
 

احیای امر اهل بیت(ع) رسالت اصلی آستان قدس رضوی 
 سرپرست چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم ، به جایگاه و نقش چاپخانه آستان قدس رضوی در فضای فرهنگی این مجموعه مقدس اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در حدیثی معروف می‌فرمایند:"خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند!». از ایشان سوال شد چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی‌های گفتار ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند».
مهندس مرتضی یزدانی، خاطر نشان کرد: حضرت بر ترویج و اشاعه معارف اهل بیت(ع) تاکید دارند و از همین رو یکی از رسالت‌های اصلی  ما در آستان قدس رضوی احیاء امر اهل بیت(ع) است.
وی ادامه داد: موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی از نخستین موسساتی است که پس از انقلاب اسلامی تاسیس شده و  در این ۴۰ سال فعالیت بیش از ۸۰ میلیون جلد کتاب به چاپ رسانده ،به این معنی که به ازای هر ایرانی یک کتاب منتشر شده است.
یزدانی افزود: با توجه به لزوم به روزرسانی صنعت چاپ ،چاپخانه قرآن کریم، در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد. 
این مرکز ، از مدرن ترین دستگاه‌ها و تجهیزات چاپی برخوردار است و دقت، ظرافت و تکنولوژی دستگاه های آن ،هنوز در برخی از حوزه‌ها منحصر به فرد و پیشرو ست.
وی تصریح کرد: در این مدت بالغ بر ۵۰ میلیون کتاب در اندازه ها و ترجمه‌های متفاوت و با تنوع بسیار برای خدمت‌رسانی به این آستان مقدس به چاپ رسیده  و  انتشار سر رسید کربلا به مدت ۸ سال، سررسید قدس، آثار نفیسی همچون کتاب ابراهیم سلطان، بایسنقر، چاپ قرآن و مفاتیح ویژه حرم مطهر رضوی  و ... از دیگر دستاوردهای فعالیت این موسسه است.
یزدانی با اشاره به چاپ بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در ایام دهه پایانی ماه صفر، گفت: این آثار با محوریت زیارت با معرفت در این ایام به چاپ رسیده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

بررسی صنعت چاپ آستان قدس رضوی پس از انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفت
معاون اجتماعی‌سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و عضو هیئت مدیره موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام مرحوم دکتر برادران رفیعی، گفت: ماحصل تلاشهای پژوهشگران بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در این موسسه خلاصه می‌شود.
حسن آرام، تصریح کرد: کتاب چاپخانه سنگی آستان قدس رضوی نوشته دکتر مصطفی شاطری است که چاپخانه سنگی آستان قدس رضوی را در سالهای ۱۲۹۴_۱۳۴۴ بررسی می‌کند و در نظر داریم صنعت چاپ در دوران پس از انقلاب را نیز بررسی کنیم و به چاپ‌ برسانیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی