پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر کرد  
۱۴۰۳-۰۶-۱۸

کتاب «دریچه‌ای به عالم پنهان» از فلسفه و هدف خلقت می‌گوید

کتاب «دریچه‌ای به عالم پنهان» با رویکردی معرفتی - دینی، توسط  کارگروه محتوایی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش آستان نیوز، مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، کتاب‌هایی با موضوعات گوناگون آموزشی و معرفتی به چاپ می‌رساند که کتاب دریچه‌ای به عالم پنهان یکی از آثار ارزشمند در جهت ارتقای سطح آگاهی و معارف دینی، فرهنگی و اجتماعی جوانان امروز است.
این کتاب با بیانی متقن و روان و به زبان ساده، به توضیح و بررسی مسائل مهمی چون چیستی عالم پنهان، فلسفه و هدف خلقت، داستان هبوط حضرت آدم (ع) عشق و... می‌پردازد، محتوای اثر را به دلیل روانی و سادگی، به‌راحتی می‌توان خواند و پیگیری کرد و این کتاب برای کسانی که به دنبال اطلاعات دقیق و استوار در این زمینه‌ها هستند، مفید است.
پایه محتوای کتاب همچون دوره معارف کاربردی، آثار مرحوم علّامه طباطبایی (ره) است و در کنار آن، از آثار شاگردان این عالم جلیل‌القدر نیز، به شایستگی استفاده شده است.
 

فصول هفت‌گانه و بخشی از متن کتاب 

کتاب دریچه‌ای به عالم پنهان دارای هفت فصل با عناوینی همچون چیستی عالم پنهان، دریچه‌ای به عالم پنهان، من و خدای من، دریای بی‌کران، فلسفه و هدف خلقت، هبوط حضرت آدم (ع) و شیطان و عشق است.
در بخش از این کتاب آمده که تاریخ علم نشان داده حقایق بسیار زیادی در عالم وجــود دارد کــه انسان‌ها از آن بی‌خبر بوده‌اند و دانشمندان پس از سال‌ها تلاش علمی، آن را کشف کرده‌اند.
 در چند سده گذشته، کسی از انـواع انرژی‌ها، امواج، ذرات بنیادین و کهکشان‌های دوردست و نیز سلول‌های بنیادی و ذرات حیاتی مطلع نبود، این پیشرفت علم و دانش بود که ما را به شناخت این حقایق رساند، حقیقت‌هایی که حس ما به‌تنهایی و بدون کمک فکر و اندیشه، نمی‌تواند برای یافتن آن‌ها راهی بیابد، از این جا می‌فهمیم ممکن است بازهم چیزهایی در این عالم باشد که ما از آن بی‌خبر باشیم.
آری! راه ارتباط ما با واقعیت‌های جهان هستی به طور کامل، بسته نیست؛ به‌عبارت‌دیگر، ابزارهایی برای شناخت جهان پیش روی ما وجود دارد که هرچه بیشتر از آن استفاده کنیم، بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شویم.
 بااین‌حال، بازهم چیزهایی هست که نمی‌شناسیم، بنابراین 1-حواس پنجگانه ما همه چیز را ادراک نمی‌کند. پس نمی‌توان وجود چیزی را به دلیل دیده نشدن یا به حس درنیامدن انکار کرد، 2- تفکرات ما نیز به راحتی به فهم همه حقایق عالم دست نمی‌یابد و همچنان بخشی از واقعیت‌های عالم، از دسترس فهم ما خارج مانده است».
گفتنی است، این اثر در شمارگان 5 هزار نسخه و در 100 صفحه منتشر و به جامعه مخاطب جوان، عرضه شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی