پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک بانوی واقف با اشاره به اهمیت وقف نشریات تأکید کرد
۱۴۰۳-۰۶-۱۹

 ثبت تاریخ با آرشیو مطبوعات در کتابخانه‌ها

 یک بانوی واقف مازندرانی کتابخانه رضوی بر اهمیت فراوان اهدای نشریات به مراکز آرشیوی کشور از جمله اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، تأکید و عنوان کرد: وجود مطبوعات در آرشیو کتابخانه‌ها باعث می‌شود، جریان‌های تاریخی، رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در حافظه جامعه، ماندگار شود.

 به گزارش آستان نیوز، رقیه عالی کردکلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با اداره مطبوعات این آستان مقدس در حوزه اهدای روزنامه «کرانه شمال»، همکاری دارم.
مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز روزنامه کرانه شمال گفت: انتشار نشریه کرانه شمال از سال ۱۳۹۷ و ابتدا به‌عنوان هفته‌نامه آغاز شد، پس از یک‌سال انتشار هفتگی آن، این نشریه، در قالب روزنامه منتشر شد و همچنان هر روز به چاپ می‌رسد.
این بانوی اهل روستای کردکلای جویبار در مازندران، ادامه داد: محور اصلی فعالیت این روزنامه نیز مرتبط با مسائل و دغدغه‌های این استان است، در واقع، با برگزاری میزگردهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با حضور استادان خبره دانشگاهی و پژوهشگران، سعی کرده‌ایم در همه حوزه‌های مرتبط با مسائل مازندران بتوانیم نقطه‌نظرات را گردآوری کرده و راهکار ارائه کنیم.
وی بیان کرد: سال گذشته و در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات در تهران، با کارشناسان اداره مطبوعات آستان قدس رضوی آشنا شدیم و آنان به ما پیشنهاد دادند تا روزنامه کرانه شمال را به آرشیو مطبوعات این آستان مقدس، اهدا کنیم.
عالی کردکلایی، از مازندران به‌عنوان طریق الرضا (ع) نام برد و گفت: ازآنجایی‌که ارادت خاصی به امام هشتم (ع) دارم، پیشنهاد اداره مطبوعات آستان قدس رضوی را قبول کردم تا این نشریه در مشهد نیز برای آیندگان ماندگار شود.
مدیرمسئول روزنامه کرانه شمال تصریح کرد: موضوعاتی که رسانه‌ها به آن‌ها می‌پردازند، می‌تواند کلیدواژه برای بسیاری از امور کشورداری باشد. بی‌تردید، فعالیت‌های ما در این روزنامه نیز برای مسئولان و پژوهشگرانی که به دنبال راهکار برای چالش‌های استان مازندران هستند، مفید خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر سایر مراکز آرشیوی هم از ما بخواهند تا این روزنامه را به آن‌ها اهدا کنیم، این کار را انجام خواهیم داد، چراکه زکات علم، نشر آن است.
عالی کردکلایی خاطرنشان کرد: به مجموعه‌داران نشریات نیز پیشنهاد می‌کنم، منابع خود را در اختیار مراکز آرشیوی قرار دهند که بی‌تردید این اقدام آنان، می‌تواند در جامعه گره‌گشا باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی