پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس گروه امور رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:
۱۴۰۳-۰۶-۲۲

مرکز اسناد و مطبوعات رضوی، گنجینه‌ای غنی برای نسل امروز و آینده است

 رئیس گروه امور رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی را گنجینه‌ای غنی برای نسل امروز و آینده دانست. 

به گزارش آستان نیوز، محسن سمیع  در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مرکز اسناد و مطبوعات این آستان مقدس، مرکزی نام‌آشنا برای اهل علم و پژوهش است. 
وی گفت: به‌عنوان یک ایرانی به وجود چنین مرکزی در حرم مطهر رضوی که به جمع‌آوری و نگهداری اسناد و نشریات توجه دارد و توانسته چنین گنجینه مکتوبی را به‌صورت متمرکز گردآوری کند، افتخار می‌کنم. 
سمیع به همکاری میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی اشاره و افزود: باتوجه‌به علاقه و تلاش همکارانم موفق شدیم ساختاری برای دریافت نشریات از شهرستان‌ها طراحی کنیم تا این نشریات پس از طی مراحل اداری و ثبت، در اختیار آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی قرار گیرد. 
وی ادامه داد: در مجموع، نسخه‌های نشریات مکتوب خراسان رضوی؛ چه منابع کثیرالانتشار سراسری و چه نشریاتی که به‌صورت محدود در شهرستان‌ها چاپ می‌شود، گردآوری شده و برای این آرشیو ارسال می‌شود تا برای اهل رسانه باقی بماند.
 

خراسان رضوی، قطب رسانه‌ای شرق کشور
این مقام مسئول با تأکید بر علاقه و اعتمادی که به مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی دارد، گفت: خراسان رضوی، قطب رسانه‌ای شرق کشور محسوب می‌شود و پس از تهران، دارای بیشترین و قدیمی‌ترین نشریات است، همچنین تنوع بسیار خوبی در حوزه نشریات دارد. 
سمیع تصریح کرد: اهالی رسانه نیز در عصر حاضر می‌خواهند، آثارشان ثبت شود و همین قشر در آینده می‌خواهند بدانند چه بر سر تاریخ نشریات کشور گذشته است، دراین‌میان، این مرکز مرجع خوبی برای آنان است. 
وی افزود: تلاش برای نگهداری و ثبت نشریات در مکانی همچون آستان قدس رضوی که به ماندگاری این منابع برای آیندگان نیز منتهی می‌شود، حس بسیار خوبی دارد و خوشحال هستم که توانستم قدمی هر چند کوچک در این راستا بردارم.
سمیع در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک تجلیل از واقفان و فعالان فرهنگی، ابعاد متعالی‌تری را از وقف به مردم نشان می‌دهد و بر انگیزه و علاقه آنان برای فعالیت بیشتر می‌افزاید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی