پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک واقف آثار فرهنگی:
۱۴۰۳-۰۶-۲۲

با وقف، نام خاندانم در تاریخ حرم رضوی ماندگار شد

یک واقف آثار فرهنگی آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری برنامه «همراه با نیک‌اندیشان ماندگار» در جوار حرم مطهر رضوی، گفت: با وقف، نام خاندانم در تاریخ حرم رضوی ماندگار شد. 

به گزارش آستان نیوز، جعفر اسدی فرخد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مجموعه‌ای از انواع آثار فرهنگی اعم از کتاب، سکه، اسکناس و...، را در ادوار مختلف به این سازمان اهدا کرده‌ام.
این واقف مشهدی پنجاه و سه ساله، ادامه داد: در دی ماه 1380 به بهانه همکاری با اداره اسناد آستان قدس رضوی، با این اداره از نزدیک آشنا شدم، البته پیش از آن نیز با گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی این آستان مقدس آشنا شده بودم. 
وی درخصوص دلیل اهدای آثار فرهنگی‌اش به آستان قدس رضوی گفت: حس می‌کنم با اهدای آثار متنوع به حرم مطهر رضوی، به خواسته‌های اجدادم که در این منطقه زندگی می‌کردند و به زیارت حرم مطهر مشرف می‌شدند، عمل کرده‌ام. 
اسدی فرخد افزود: بی‌تردید آنان از ارائه این خدمات فرهنگی‌ به آستان حضرت رضا (ع) خشنود شده و برایم دعا خواهند کرد. به عبارتی، من کاری که آنان می‌خواستند را انجام دادم. 
وی درباره حسی که از ماندگار شدن نام خود و خاندانش در فهرست بلندبالای واقفان آستان قدس رضوی دارد، گفت: این کار، توفیقی است که نصیبم شده، به بیانی دیگر رزق و روزی من بوده تا بتوانم هدیه‌ای را به پیشگاه حضرت رضا (ع) تقدیم کنم. 
این واقف مشهدی خاطرنشان کرد: از مجموعه‌داران آثار فرهنگی نیز می‌خواهم تا به بررسی و تحقیق در حوزه معارف ائمه اطهار (ع) بپردازند که  بی‌شک وقتی این معارف را بشناسند، دیگر چیزی برای خود نخواهند خواست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی