پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

پیشنهاد مطالعاتی به‌نشر همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)
۱۴۰۳-۰۶-۲۲

روایت کراماتی از امام حسن عسکری(ع) در کتاب «باد یمانی»

 کتاب «باد یمانی» مجموعه‌ای از کرامات و معجزات «امام حسن عسکری (ع)» است که از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به علاقه‌مندان معرفی و پیشنهاد می‌شود.

به گزارش آستان‌نیوز ، کتاب «باد یمانی» اثری از انتشارات به‌نشر است که در سال ۱۳۹۸ روانه بازار کتاب شده است ‌و در حال حاضر چاپ دوم آن در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. 

این اثر به نویسندگی محمدرضا عابدی شاهرودی با محوریت زندگی امام حسن عسکری (ع) در دسته کرامات، معجزات و داستان‌های شگفت طبقه‌بندی می‌شود و روایاتی که از عناصر شگفتی برخوردار بوده، در ۸ داستان با عنوان‌های «ماجرای درختان سیب»، «ماجرای رگ زدن»، «ماجرای پارچه‌ها»، «ماجرای شتر»، «ماجرای ابریشم»، «ماجرای اسب»، «ماجرای سکه‌ها» و«ماجرای به دنیا آمدن» نگارش شده است.

 جنس کار، بازنویسی است و نویسنده در روایت داستان‌ها وارد بازآفرینی نشده و بین داستان مدرن و حکایت‌نویسی مردد است. این داستان‌ها از طرفی با راوی روبه‌رو هستیم که در روایت‌ها دخالت می‌کند و نویسنده علاقه‌مند به راوی مدرن در کار است؛ اما شیوه شخصیت‌پردازی و فضاسازی همچنان سنتی است و در جاهایی با تحول روحی مواجه هستیم، در حالی‌که اگر بخواهیم به‌سمت داستان‌نویسی مدرن برویم جای کار برای پرورش داستان بسیار زیاد است.

سبک نگارشی کتاب بر اساس ساختار‌های تصویری است و هنگامی که مخاطب کتاب را می‌خواند می‌تواند رویداد‌ها و اتفاقات را به راحتی تصور کند. بنابراین در هنگام خواندن کتاب حس دیدن فیلم و یا یک سریال به مخاطب القا می‌شود. اتخاذ این شیوه نگارش ، روایت داستان‌ها به زبان ساده، انتخاب داستان‌های کوتاه در ابتدای کتاب  و بهره‌گیری از منابع متقن ازجمله منابع معتبری مثل کتاب ارشاد شیخ مفید، اصول کافی شیخ کلینی، بحار الانوار علامه مجلسی، مدینه المعاجز، کتاب الحجه، خلاصه الاخبار، کمال الدین و... خواننده را برای دنبال کردن ادامه کتاب ترغیب می‌کند. 

به همت انتشارات به‌نشر نیز نسخه صوتی این اثر با گویندگی سعید باصری نیز در انتشارات به‌نشر منتشر شده است و اپلیکیشن کتابخوان به‌نشر  و فراکتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. 

محمدرضاعابدی شاهرودی نویسنده این اثر متولد ۱۳۵۹است. در کنار تحصیلات حوزوی، داستان نویسی، فیلمنامه نویسی و پژوهش در حوزه هنر و فلسفه از جمله فعالیت‌های وی به حساب می‌آید.

فیلمنامه نویسی مجموعه سریال انیمیشن پیامبران که در دو فصل در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ از شبکه‌های دو و امید پخش شده است، بر عهده او بوده است.

«آفتاب آمد دلیل آفتاب»، «سروش آسمانی»، «به رنگ آسمان» و «مناظره در مرو» ۴ کتاب در موضوع مناظرات امام رضا(ع) به زبان داستان، «آتش جن»، «زندان زاهر» و مجموعه داستان‌های کوتاه درباره زندگی امام زمان(عج)  از جمله آثار این نویسنده شهیر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی