پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی تبیین کرد
۱۴۰۳-۰۶-۲۵

 تجلی معیارهای الهی در ازدواج حضرت خدیجه (س) و پیامبر اکرم (ص)

 خطیب حرم مطهر رضوی گفت: ازدواج حضرت خدیجه (س) با پیامبر اکرم (ص) بر اساس معیارهای الهی صورت گرفت.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حدائق در ویژه‌برنامه تبلیغی - مذهبی حرم که هم زمان با سالروز ازدواج خجسته حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) با بزرگ بانوی اسلام، حضرت خدیجه (س)، در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به بیان فضایل و جایگاه والای این بانوی بزرگوار پرداخت.
وی دراین‌خصوص عنوان کرد: حضرت خدیجه کبری (س) یکی از بانوان و سادات بزرگ قریش و بانویی پاک‌دامن و درستکار بود که پیامبر اکرم (ص) از ایشان به‌عنوان اسوه پاکی، نجابت و راستی یاد کرده است.
این کارشناس دینی تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) در زندگی دو کار بزرگ و ارزشمند انجام داد و خداوند نیز در ازای این دو کار دو پاداش ارزشمند و بی‌نظیر به او عنایت کرد که این دو نعمت عبارت از همسری پیامبر اکرم (ص) و مادری دردانه عالم حضرت زهرا (س) بود.
وی اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) بانویی متمول و ثروتمند بود و از ثروت خود برای حمایت مالی از افراد نیازمند استفاده می‌کرد و قبل از ازدواج با پیامبر (ص)، دوبار ایشان را با سرمایه خود به تجارت فرستاد چرا که به امانت و درستکاری او ایمان داشت.
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: این بانوی بزرگوار با پول و ثروتی که خدا در اختیار او گذاشته بود، به خلق خدا خدمت می‌کرد و خداوند نیز در قبال این ارج‌نهادن به بندگان خدا، بهترین و برجسته‌ترین فرد نظام خلقت را شوهر او قرار داد.
وی ادامه داد: کار ارزشمند دیگر حضرت خدیجه (س) این بود که پس از ازدواج با پیامبر (ص) تمام اموال و ثروت خود را در اختیار پیامبر (ص) قرار داد و در برابر این اقدام ارزشمند توفیق مادری یگانه گوهر نظام خلقت، دردانه آفرینش، حضرت زهرا (س) را نصیب او کرد.
حجت‌الاسلام حدائق عنوان کرد: حضرت خدیجه کبری (س) بزرگ‌ترین حامی رسول‌الله (ص) بود و با نثار مال و جان خود تا آخرین لحظه عمر از پیامبر (ص) حمایت کرد و حمایت‌های این بانوی بزرگوار نقش مؤثری در پیشرفت و گسترش اسلام داشت.
 وی خاطرنشان کرد: معیار حضرت خدیجه (س) برای انتخاب همسر نه از روی ظواهر بلکه بر اساس معیارهای الهی همچون امانت‌داری، حُسن خلق و صداقت و راست‌گویی بود و جوانانی که قصد ازدواج دارند نیز باید برای انتخاب همسر آینده خود و داشتن زندگی موفقیت‌آمیز، به این معیارها توجه داشته باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی