پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

بانوی واقف سبزواری:
۱۴۰۳-۰۶-۲۶

«وقف» مایه آرامشم شد

یک واقف سبزواری گفت: وقف آپارتمانم در تهران بر آستان قدس رضوی، موجب آرامش خودم و شادی روح پدر و مادرم شد. 

به گزارش آستان نیوز، اکرم سادات طالعی در دیدار با علی جان‌فزا، رئیس اداره مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سبزوار و معصومه صاحب‌کاران، کارشناس بخش تاریخ شفاهی مرکز اسناد آستان قدس رضوی که باهدف آشنایی و تجلیل از این واقف در آستانه روز وقف در دهستان مزینان شهرستان سبزوار حضور به هم رسانده بودند، اظهار کرد: از اهالی روستای مزینان هستم که آپارتمان 70 متری‌ام در تهران را،وقف این آستان مقدس کردم.
وی گفت: در دوران جوانی والدینم، یکی از اهالی روستا، قبل از سفر به کربلای معلی، منزل خود را به پدر و مادرم هدیه می‌دهد و تنها درخواستش در قبال این هدیه، تلاوت قرآن کریم در منزل موردنظر برای آرامش آنان است. 
طالعی ادامه داد: وی به همراه همسرش در سفر کربلا فوت می‌کند، به‌این‌ترتیب، پدر و مادرم در این منزل سکنی گزیده و تا پایان عمر برای شادی روح آنان، قرآن تلاوت می‌کنند. پس از درگذشت والدینم، اعضای خانواده این منزل را به فروش می‌رسانند. 
وی بیان کرد: من پس از دریافت سهم ارث خود با پس‌اندازی که از قبل داشتم، یک واحد آپارتمان در تهران برای سکونت خود خریداری کردم. 
طالعی افزود: پس از چند روز، کلیپی از وقف بر حرم مطهر امام رضا (ع) و فواید و آثار وقف دیدم و در همان لحظه تصمیم گرفتم تا این آپارتمان را برای کسب آرامش خود و پدر و مادر مرحومم، وقف حرم مطهر رضوی نمایم. 
در ادامه این دیدار، علی جان‌فزا، رئیس اداره مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سبزوار ضمن قدردانی از کرامت این بانوی سبزواری، گفت: یکی از موارد مهمی که در وقف رضوی در نظر گرفته می‌شود، احیای امر و تبلیغ محاسن کلام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است که در این زمینه، دارایی‌هایی  وقف آستان قدس رضوی می‌شود. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت روز وقف، همایشی به‌منظور تقدیر از واقفان رضوی و اشاعه این سنت حسنه، در مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سبزوار، برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی