پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با معرفی یک عضو نوجوان و شاخص کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مطرح شد
۱۴۰۳-۰۶-۲۸

 تالار کتاب‌های خارجی کتابخانه رضوی، مکانی امن و آرام برای مطالعه

 یادگیری یک یا چند زبان جدید، مزایای بسیاری برای اهل مطالعه دارد؛ در واقع، یادگیری زبان دوم نه‌تنها چشم‌انداز تحصیلی و شغلی افراد را افزایش می‌دهد بلکه به ارتقای سلامت ذهن آنان نیز کمک می‌کند. دراین‌میان، تالار تخصصی کتاب‌های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، از جمله تالارهای این کتابخانه است که موردتوجه دانش‌آموزان و دانشجویان آینده‌نگر قرار دارد.

 به گزارش آستان نیوز، تالار تخصصی کتاب‌های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در چندماهه اخیر، میزبان یکی از نوجوانان اهل مطالعه و مسلط به زبان انگلیسی مشهدی است که هم‌زمان مشغول یادگیری زبان فرانسه و آلمانی نیز است. به مناسبت فرارسیدن فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن معرفی این عضو شاخص کتابخانه، شما را با این تالار نیز آشنا می‌کنیم.


 دسترسی به منابع ارزنده

 زهره زاهدیان، کتابدار تالار تخصصی کتاب‌های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اظهار کرد: ۱۲۳ هزار جلد کتاب چاپی به ۹۲ زبان زنده دنیا (به‌جز فارسی و عربی) و همچنین ۱۷۰۰ حلقه سی. دی که مرتبط با کتاب‌های آموزشی زبان در سطوح مختلف است، در این تالار در دسترس مراجعان قرار دارد.
وی با اشاره به وجود ترجمه قرآن به ۷۹ زبان زنده دنیا در تالار تخصصی کتاب‌های خارجی آستان قدس رضوی گفت: کتاب‌ها و قرآن‌های موجود در تالار به زبان‌های مختلف همچون انگلیسی، فرانسه، روسی، اردو، آلمانی، ترکی، تاجیکی، ایتالیایی و... است.
زاهدیان افزود: یک هزار نسخه کتاب داستان کوتاه نیز در این تالار وجود دارد که می‌تواند در زبان‌آموزی به نوجوانان و جوانان کمک کند. ازاین‌رو، به طور معمول در دوران سال تحصیلی، پنج‌شنبه‌ها باتوجه‌به تعطیلی مدارس، پذیرای دانش‌آموزان در تالار هستیم.
دراین‌میان، این کتابدار بیان کرد: تابستان امسال، این تالار میزبان یوسف اقبالیان، یکی از دانش‌آموزان فعال مشهدی در حوزه یادگیری زبان‌های خارجی بود که علاقه وی به فراگیری زبان و استفاده از منابع این تالار، موردتوجه ما در کتابخانه قرار گرفت.
وی در معرفی این دانش‌آموز گفت: یوسف اقبالیان، متولد ۱۳۸۶ و اهل مشهد است که کلاس دهم در رشته علوم‌تجربی را به پایان رسانده است. این نوجوان شانزده‌ساله، تسلط کامل به زبان انگلیسی دارد و این امر، مرهون ۸ سال تلاش وی برای یادگیری این زبان بین‌المللی است.
زاهدیان افزود: همچنین وی توانایی کامل نوشتن مقاله و ترجمه متون علمی و غیرعلمی و تلاوت قرآن کریم به زبان انگلیسی را دارد و در رشته زبان انگلیسی، در آزمون و جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده چنان‌که در پایه نهم موفق به کسب رتبه چهارم رشته زبان انگلیسی در جشنواره خوارزمی در سطح شهر مشهد شد.
وی تصریح کرد: این دانش‌آموز باتوجه‌به علاقه بسیار خود به زبان‌های روز دنیا، ۲ سال است که یادگیری زبان فرانسه را نیز در برنامه آموزشی خود قرار داده است و اکنون قادر به خواندن کتاب به زبان فرانسه و نوشتن متون کوتاه به این زبان است. وی هم‌زمان در حال یادگیری اولیه زبان آلمانی نیز است.

 
 پیوستگی زیارت و مطالعه
 در ادامه، با یوسف اقبالیان در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی هم‌صحبت شدیم. این نوجوان شانزده‌ساله بیان کرد: از سال ۱۳۹۹ عضو این کتابخانه هستم و از خدمات بخش جوانان و نوجوانان پسر آن استفاده می‌کنم. البته برای ارتقای سطح یادگیری زبان خود به‌ویژه زبان فرانسه، از خدمات تالار تخصصی کتاب‌های خارجی آن نیز استفاده می‌کنم.
اقبالیان گفت: این تالار کتاب‌های جامع بسیار خوبی به‌ویژه در زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی دارد و کتابداران آن بسیار توانمند و بااخلاق هستند و به‌خوبی به مراجعان تالار خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه به‌تازگی با ترجمه قرآن‌های این تالار به زبان‌های انگلیسی و فرانسه آشنا شده است، افزود: در زمان مراجعه به این تالار، ابتدا قرآن می‌خوانم و سپس از سایر منابع متنوع آن همچون کتاب‌های آموزشی یا رمان استفاده می‌کنم. در صورت نیاز، کتاب‌های موردنظرم را کتابداران از مخزن کتابخانه آورده و در محل تالار برای مطالعه در اختیارم قرار می‌دهند.
همچنین این عضو نوجوان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تصریح کرد: وقتی به تالارهای کتابخانه مراجعه کنید، این حس به شما القا می‌شود که به سراغ قفسه‌های کتاب‌ها بروید و باتوجه‌به علایق خود به مطالعه بپردازید. وقتی این امر، استمرار داشته باشد، شما وابسته به کتابخانه می‌شوید و از حضور در این مکان لذت می‌برید.
وی با تأکید بر اینکه حس آرامش خاصی در کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی دارد، ادامه داد: هر روزی که برای مطالعه به این کتابخانه می‌آیم، دقایقی نیز به زیارت حرم مطهر می‌روم و دوباره باانرژی بیشتر و حسی خوب، به داخل کتابخانه باز می‌گردم و مطالعات خود را ادامه می‌دهم.
اقبالیان گفت: دانش‌آموزان باتوجه‌به علاقه خود در کنار تحصیل می‌توانند از منابع چنین کتابخانه‌هایی برای پر کردن اوقات فراغتشان، استفاده کنند چنان‌که من درگذشته، بخشی از زمان مطالعه خود را به خوانش کتاب‌های تاریخی این کتابخانه اختصاص می‌دادم.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم منابع تالار تخصصی کتاب‌های خارجی این کتابخانه بیش‌ازپیش غنی‌تر شود و دانش‌آموزان بیشتری با منابع و خدمات آن آشنا شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی