پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس
۱۴۰۳-۰۷-۰۵

کتاب «از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی» معرفی شد

مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی هم‌زمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس، کتاب «از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی»  (رهیافتی به بیانیه گام دوم انقلاب) را معرفی و مطالعه آن را به جوانان پیشنهاد می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، کتاب حاضر از مجموعه کتاب‌های مکمل دوره معارف کاربردی و سلسله کتاب‌های برترین آرزو است که به شاخه‌ای از درخت معارف بنیادین می‌پردازد. 
از موضوعات اصلی این اثر می‌‍‌توان به ریشه‌ها، دستاوردها و آسیب‌های انقلاب اسلامی، چیستی تمدن اسلامی، چیستی علم دینی و علوم‌انسانی اسلامی و ضرورت تحول در آن، معرفی و بررسی تمدن غرب و مقایسه آن با تمدن اسلامی، وظایف جوان مؤمن انقلابی در راستای تمدن‌سازی، اشاره کرد.
این کتاب مقدمه‌ای است بر آشنایی با انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی که می‌تواند انگیزه نسل جوان نخبه برای قدم‌نهادن در راستای تمدن‌سازی تقویت نماید و نیز مدخلی است برای راهیابی نسل جوان به مطالعه و تدبر در بیانیه گام دوم انقلاب  و از همین رو متن کامل بیانیه نیز در درس آخر کتاب آمده است.
انگیزه تألیف این کتاب در کنار دوره معارف کاربردی، این است که آشنایی با تمدن اسلامی و نرم‌افزار آن «علم دینی» از مسائل بسیار مهم و راهبردی در زمان فعلی است که تأثیر بسیار زیادی در تصمیم‌گیری نسل جوان در آینده شغلی و تحصیلی و... دارد و کمتر منبعی بدین شکل به آن پرداخته است، از همین رو ارائه اثری در این قالب برای نسل جوان ضروری است.
مهم‌ترین هدف کتاب حاضر این است که جوان ما نگاهی تمدنی به آینده داشته باشد و جایگاه خود را در ساختن کاخ تمدن اسلامی به‌خوبی ترسیم نماید و نگاهی عمیق و بلند برای آینده خود در راستای خدمت به اسلام برنامه‌ریزی نماید.
این کتاب مانند سایر کتب معارفی به‌صورت درس، درس تنظیم شده است تا هم مطالعه‌اش آسان‌تر باشد و هم قابلیت استفاده به‌عنوان متن آموزشی را در کنار کتب معارفی یا به‌صورت مستقل داشته باشد.
در عمده مطالب، منبع اصلی مجموع بیانات رهبر معظم انقلاب است که در پایگاه رسمی ایشان منتشر شده است و در کنار آن از صحیفه امام (ره) و همچنین آثار مرحوم آیت‌الله شهید مطهری و حضرت آیت‌الله مصباح یزدی و استاد اصغر طاهرزاده پیرامون انقلاب اسلامی نیز استفاده شده است که می‌تواند برای اساتید مورداستفاده قرار گیرد.
 شایان‌ذکر است، این اثر برگزیده بخش تمدن اسلامی جشنواره کتاب سال رضوی است که توسط کارگروه محتوایی مؤسسه جوانان آستان قدس نگاشته شده و در 333 صفحه منتشر و روانه بازار نشر شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی