پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۷-۰۶

برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در مجموعه فرهنگي شهدای خواجه ربيع  

به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم یادبود شهدای ۸سال دفاع از کیان ایران‌اسلامی، به میزبانی مجموعه فرهنگي شهدای خواجه ربيع وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، فرماندهان وکارکنان ارتش و سپاه و مردم شهید پرور مشهد برپا شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی قرآیی، رئيس عقیدتی سیاسی گروه 444 مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل منطقه شمال شرق نزاجا به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امری ضروری است.
وی با بیان این که هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تجدید بیعت با شهدا و تقویت فرهنگی ایثار و شهادت در بین جوانان است، افزود: ایثار، فداکاری و ولایتمداری از خصوصیات شاخص رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود.
وی با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس معیارهای حکومت علوی پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی مقاومت می‌کنند. 
رئیس عقیدتی سیاسی گروه 444 مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل منطقه شمال شرق نزاجا ادامه داد: امروزه جوانان ایران اسلامی باید بیش از هر زمان دیگر با فرهنگ ایثار وشهادت و رشادت های رزمندگان اسلام آشنا شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرآیی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرتمند هستند و این قدرت یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و از افتخارات بزرگ این نظام است.
تجلیل از خانواده‌های شهدا، اجرای گروه سرود، روایت گری رزمندگان دوران دفاع مقدس، مداحی و ...از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.
گفتنی است، در پایان این مراسم، مزار شهدای آرمیده در مجموعه فرهنگی شهدای خواجه ربیع غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی