پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۷-۰۶

تقدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان رضوی به‌عنوان بیمارستانی ایمن 

هم‌زمان با برگزاری مراسم گرامی‌داشت روز جهانی ایمنی بیمار، از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی به پاس خدمات و فعالیت‌هایش در راستای شکل‌گیری بیمارستانی ایمن، تقدیر شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم گرامی‌داشت که پنجم مهرماه با حضور دکتر محمد دهقانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تنی چند از مدیران این دانشگاه و دکتر محسن محور، مدیرعامل بیمارستان رضوی و جمعی از مدیران و کارکنان این بیمارستان در سالن همایش‌های آن برگزار شد، از دکتر محور با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. 
در بخشی از متن این لوح تقدیر که به امضای دکتر محمود محمدزاده شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیده، خطاب به دکتر محسن محور، مدیرعامل بیمارستان رضوی، آمده است:
«بدین‌وسیله از تلاش‌های جناب عالی و سایر همکاران که منجر به اجرای بهینه برنامه ایمنی بیمار در آن بیمارستان گردیده است، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم. از آنجایی‌که یکی از حقوق اساسی بیمار رعایت جوانب ایمنی در ارائه خدمات درمانی است، بی‌شک تلاش و زحمات ارزشمند جناب عالی و سایر همکاران در شکل‌گیری بیمارستان ایمن و تقویت فرهنگ ایمنی بیمار در آن بیمارستان که کارکنان را نسبت به این مهم متعهد می‌سازد، ستودنی است».  

 

فعالیت‌های واحد ایمنی بیمار بیمارستان
واحد ایمنی بیمار از جمله واحدهای فعال بیمارستان رضوی است که با استفاده از رویکردهایی همچون آموزش‌های مداوم، الزام به رعایت دستورالعمل‌ها، پایش و ارزیابی مکرر بخش‌ها و کارکنان بالینی برای ارتقای روزافزون ایمنی بیمار تلاش می‌کند. 
همچنین این واحد با ترغیب کارکنان به گزارش داوطلبانه خطاها بر این است تا نگرش کارکنان را در راستای بهبود فرهنگ ایمنی بیمار ارتقا ببخشد. 
دریافت ثبت و بررسی خطاها و محاسبه شاخص‌ها، برگزاری جلسات تحلیل علل ریشه‌ای(RCA)، برگزاری واک‌راندهای مدیریتی ایمنی، بررسی پرونده‌های بستری مجدد، آموزش کارکنان در حیطه ایمنی بیمار و بررسی ریسک خطاها با رویکرد پیشگیرانه، از جمله فعالیت‌های واحد ایمنی بیمار بیمارستان رضوی،به شمار می‌آید. 
گفتنی است، ١٧ سپتامبر مطابق با 27 شهریورماه 1403، روز جهاني ايمنى بيمار نام‌گذاری شده است که به این مناسبت، برنامه‌های متنوعی در بیمارستان رضوی وابسته به مجموعه آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی