پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به‌منظور ارتقای آگاهی دینی کودکان و آشنایی با سبک وسیره زندگی اسلامی؛
۱۴۰۳-۰۷-۱۴

 کتاب «محمد (ص) مثل گل بود» ویژه کودکان و نوجوانان معرفی شد

 به همت مؤسسه علمی و فرهنگی عصر قرآن و مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی کتاب داستان «محمد (ص) مثل گل بود» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، با ترجمه زبان انگلیسی معرفی شد.

به گزارش آستان نیوز، این اثر به‌عنوان یک منبع ارزشمند در تربیت دینی کودکان و نوجوانان دارای چهار حوزه ارتباط باخدا، ارتباط با خود، ارتباط با خلق و ارتباط با خلقت است که چهل محور اصلی سبک زندگی را به زبانی ساده با کودکان در میان می‌گذارد.
 این موضوعات، نه‌تنها به ارتقای آگاهی دینی کودکان کمک می‌کند، بلکه به آن‌ها می‌آموزد که چگونه می‌توانند در زندگی روزمره خود از آموزه‌های پیامبر (ص) پیروی کنند.
 ساختار این اثر به‌گونه‌ای است که کودکان می‌توانند احساس نزدیکی به شخصیت والای پیامبر (ص) را تجربه کنند و داستان‌های جذاب و آموزنده این کتاب به کودکان کمک می‌کند تا ارزش‌های انسانی و دینی را در سنین پایین بیاموزند و آن‌ها را در روح و ذهن خود نهادینه کنند.
علاوه بر آموزش سبک زندگی، این کتاب همچنین به رشد تفکر و پرورش هوش اخلاقی کودکان نیز کمک می‌کند. با تأکید بر اهمیت تربیت دینی، نویسنده سعی دارد تا نسل جوان را با مفاهیم ارزشمندی همچون محبت، احترام، صداقت و همدلی آشنا کند.
این اثر می‌تواند نقشی مهم در شکل‌گیری هویت دینی و فرهنگی کودکان و نوجوانان ایفا کند و به آن‌ها بیاموزد که چگونه در زندگی خود به اصول انسانی و اسلامی پایبند باشند.
معرفی کتاب «محمد (ص) مثل گل بود» فرصتی است تا نسل جدید باشخصیت والای پیامبر اسلام (ص) آشنا شوند و از آموزه‌های ایشان بهره‌برداری کنند. این کتاب نه‌تنها یک اثر ادبی، بلکه یک منبع تربیتی است که می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان مؤثر واقع شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی