پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک مسئول در گفت‌وگو با آستان نیوز عنوان کرد
۱۴۰۳-۰۷-۱۴

 تربیت دینی کودکان، مهم‌ترین دغدغه زیارتگاه شهید مدرس

 زیارتگاه شهید مدرس در شهرستان کاشمر، یکی از مجموعه‌های مذهبی وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی است که برنامه‌های متنوعی را با محتوای دینی برای همه گروه‌های سنی طراحی و ارائه می‌کند. بخش مهمی از این برنامه‌ها به تربیت دینی کودکان اختصاص دارد.

در این زمینه با محمد یعقوبی، مدیر زیارتگاه شهید مدرس به گفت‌وگو نشسته‌ایم.


 
 اهمیت نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی در کودکان
 مدیر زیارتگاه شهید مدرس در خصوص برنامه‌های این مجموعه در حوزه تربیت دینی کودکان به خبرنگار ما می‌گوید: باتوجه‌به این که نونهالان سرمایه‌های انسانی جامعه هستند و تربیت و حمایت از آنان ضروری است، باید در تأمین نیازهای آنان کوشش کنیم؛ اما توجه و اهتمام به نیازهای تربیتی، به‌ویژه تربیت بر اساس آموزه‌های دینی و نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلامی در روح و جان این عزیزان امری لازم است.
 وی با بیان این که تربیت دینی کودکان، مهم‌ترین دغدغه زیارتگاه شهید مدرس در طراحی و ارائه برنامه‌ها و خدمات فرهنگی است، می‌افزاید: برپایی جشن قرآن و جشن تکلیف، برگزاری کارگاه خلاقیت و کاردستی ویژه نونهالان مرکز علوم قرآن و پیش‌دبستانی مهدالرضا (ع)، برپایی ایستگاه نقاشی، قصه‌گویی و بازی همراه با مراسمات مذهبی و ملی، همکاری در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی برای بازدید از کتابخانه و موزه شهید مدرس و ایجاد رواق کودک و مرکز نوجوانان، بخش‌های دیگری از فعالیت‌های این زیارتگاه در حوزه تربیت دینی کودکان است.
یعقوبی برگزاری کلاس‌های قرآنی ویژه نونهالان مهدالرضا (ع) را یکی از برنامه‌های مهم تربیت دینی کودکان در زیارتگاه شهید مدرس دانسته و تأکید می‌کند: این کلاس‌ها باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ قرآن و آموزش مفاهیم دینی در قالب برنامه‌های متنوع در طول سال تحصیلی تشکیل می‌شود.
وی می‌افزاید: در سال تحصیلی جاری، تعداد ۶۵ نونهال در مهدالرضا (ع) زیارتگاه شهید مدرس، زیر نظر اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی مشغول آموزش و یادگیری روخوانی قرآن هستند. ساعت پنج صبح هر روز نیز، با حضور ۶۰ نفر از دانش‌آموزان، کلاس حفظ قرآن در زیارتگاه شهید مدرس برپا می‌شود.
مدیر زیارتگاه شهید مدرس اضافه می‌کند: همچنین در طول سال تحصیلی حدود ۳۰ کارگاه قصه‌خوانی در ویژه مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها با همکاری این مجموعه انجام می‌شود.

 
 برنامه‌های دینی در اوقات فراغت تابستان
 وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در ایام تابستان، با محوریت تربیت دینی کودکان در زیارتگاه شهید مدرس (ره) می‌گوید: ویژه‌برنامه کبوترانه همراه با پرده‌خوانی، قصه‌گویی، مسابقه و اهدای جوایز برپایی کارگاه مدرس شناسی، نقالی و پرده‌خوانی با موضوعاتی همچون غدیر و مهدویت و همایش سه‌ساله‌های حسینی، از جمله برنامه‌های این نهاد دینی است.
وی ادامه می‌دهد: برپایی دوره شیوه‌های بیان داستان‌های قرآن کریم، ویژه مربیان قرآنی و پرورشی یکی دیگر از برنامه‌های این زیارتگاه است که در راستای تربیت دینی کودکان، اجرا می‌شود.
مدیر زیارتگاه شهید مدرس با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ها و پویش‌های مذهبی از سوی زیارتگاه شهید مدرس برای تربیت دینی کودکان تصریح می‌کند: برگزاری نمایشگاه «ایران مرز پرگهر» باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با دستاوردهای دینی انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه «یک روز خوب، یک حس خوب»، با همکاری اداره آموزش‌وپرورش کاشمر و پویش‌های «کمک‌های مؤمنانه» و «احترام به پدر و مادر»، از دیگر برنامه‌های این مجموعه در حوزه تربیت دینی کودکان به شمار می‌آید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی