پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دکتر علی جان‌فزا در گفت‌وگو با آستان نیوز:
۱۴۰۳-۰۷-۱۴

رویکرد اصلی فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار، نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی در کودکان است

رئیس فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد فرهنگی، نهادینه‌کردن ارزش‌های مذهبی و تربیت دینی کودکان با بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی و سیره اهل‌بیت (ع)، به‌ویژه امام هشتم (ع) است.

دکتر علی جان‌فزا در گفت‌وگو با آستان نیوز، با اشاره به این که فرهنگسرای امام رضا (ع) به‌عنوان یکی از مجموعه‌های فرهنگی تحت پوشش سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، برنامه‌های متنوعی را در حوزه تربیت دینی کودکان در دستور کار دارد اظهار کرد: بهترین روش برای تربیت کودکان، آموزش در قالب‌های جذاب و کودک پسند و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی  است که در این راستا با پشتیبانی آستان قدس رضوی در طول سال به طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی با رویکرد دینی می‌پردازیم.
وی افزود: در این مجموعه، برای نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی از روش‌های هنری همچون برگزاری جنگ‌های شادمانه ویژه مراسم‌های مذهبی و ملی، همراه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مسابقات بهره می‌گیریم تا گامی مؤثر در عرصه تربیت دینی نسل جوان برداریم.
جان‌فزا با بیان بخشی از خدمات ارائه شده در این مرکز در حوزه کتاب کودک گفت: فرهنگسرای امام رضا (ع) باهدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و اهمیت‌دادن به این امر فرهنگی، بستری را برای بازدید گروهی کودکان و آشنایی آنان با منابع و فضای کتابخانه به‌ویژه کتاب‌های دینی و مذهبی فراهم کرده است. 
رئیس فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار، با تأکید بر این که کودکان اگر سر سفره قرآن و اهل‌بیت (ع) قرار بگیرند در برابر انحرافات و آسیب‌های اجتماعی بیمه خواهند شد، خاطرنشان کرد: برپایی کلاس‌های مشهدالرضا (ع)، یکی از برنامه‌های قرآنی این مرکز است و در 17 کلاس برای 260 نونهال، آموزش روخوانی قرآن کریم و حفظ آیات و احادیث کاربردی به روش ایماء و اشاره و سبک نوین قصه و بازی، برگزار می‌شود. 
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار در زمینه تربیت دینی کودکان، برپایی ایستگاه نقاشی و سرگرمی ویژه کودکان، در مناسبت‌های مختلف مذهبی، حاشیه برگزاری نمازجمعه و.. است.
جان‌فزا با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در ایام تعطیلات تابستان، گفت: این کلاس‌ها در قالب سه موضوع قرآنی، هنری - علمی و ورزشی، به‌صورت یک بسته آموزشی همراه با پذیرایی ارائه می‌شود؛ به‌گونه‌ای که کودکان و نوجوانان در کنار تفریح و ورزش، قرآن و دروس دینی را نیز فرامی‌گیرند و در پایان این کلاس‌ها نیز به تمام شرکت‌کنندگان هدیه‌ای داده می‌شود تا خاطره‌ای خوب و به‌یادماندنی از این دوره آموزشی داشته باشند. 
رئیس فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار، برپایی محافل قرآنی و عزاداری، سفره‌های کوچک نذری، جلسات تربیتی فرهنگی و تفریحی و برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های این مجموعه در حوزه تربیت مذهبی کودکان برشمرد.
 وی با بیان این مطلب که تربیت دینی کودکان مسئله‌ای ارزشمند است، خاطرنشان کرد: فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار، در طول سال با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و عکس، سبک زندگی اسلامی، ایثار و شهادت را به کودکان می‌آموزد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی